Hoppa till innehåll

Kan Man Bygga Om Denna Datorn?


CupCream
 Dela

Rekommendera inlägg

Ibland går det inte alls att byta delar på märkesdatorer pga. något löjligt skydd. Och acer har jag själv inga bra erfarenheter av. Om du vill ha en prisvärd dator köper du den i delar och betalar för ihopbyggnad om du inte kan det själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack ^_^ Men det står faktiskt att datorn redan har i7. Och i5 är mer prisvärd, framförallt i spel. Hursomhelst rekommenderar jag fortfarande att du köper en i delar. Det är främst okunniga personer som inte känner till fördelarna med att köpa i delar som köper märkesdatorer. På inet kan man betala 750kr eller nåt för ihopbyggning och om man köpt med ett OS så installerar de det på datorn också.

 

Resultatet man får är då billigare än en märkesdator och man slipper alla skitprogram de skickar med. HP ultra photosmart gaming center for windows extreme edition toolbar och allt vad de heter, du känner säkert till dem. Acer skickar med extra många onödiga skitprogram utifrån vad jag sett. På det sättet kanske jag upplevs som kaxig, att jag är så negativ mot dessa saker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack ^_^ Men det står faktiskt att datorn redan har i7. Och i5 är mer prisvärd, framförallt i spel. Hursomhelst rekommenderar jag fortfarande att du köper en i delar. Det är främst okunniga personer som inte känner till fördelarna med att köpa i delar som köper märkesdatorer. På inet kan man betala 750kr eller nåt för ihopbyggning och om man köpt med ett OS så installerar de det på datorn också.

 

Resultatet man får är då billigare än en märkesdator och man slipper alla skitprogram de skickar med. HP ultra photosmart gaming center for windows extreme edition toolbar och allt vad de heter, du känner säkert till dem. Acer skickar med extra många onödiga skitprogram utifrån vad jag sett. På det sättet kanske jag upplevs som kaxig, att jag är så negativ mot dessa saker.

Man han undrade ju om han kunde bygga om den nuvarande datorn, inte köpa nytt ihopplock? :P :huh:

 

Ont: Som sagt, det står ju redan att din dator har en I7.

 

post-98286-1325688817_thumb.png

 

Även så presterar en I7 2600 bättre än I5 2500. De presterar lika bra i spel men sen i t.ex renderingsprogram som Sony Vegas osv så presterar I7an bättre.

Redigerat av JJespeRR
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man han undrade ju om han kunde bygga om den nuvarande datorn, inte köpa nytt ihopplock? :P :huh:

 

Ont: Som sagt, det står ju redan att din dator har en I7.

 

post-98286-1325688817_thumb.png

 

Även så presterar en I7 2600 bättre än I5 2500. De presterar lika bra i spel men sen i t.ex renderingsprogram som Sony Vegas osv så presterar I7an bättre.

Datorn har inte i7, då jag köpte den med i5. Jag köpte inte äns den på komplett.se utan på Jmedata. Men nu finns inte i5 varianten där heller. Redigerat av CupCream
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om det är något som du skall satsa på att uppgradera för prestanda, så är det grafikkortet, HD 6950 är ett bra grafikkort, men kan alltid blir bättre.

Operativsystemet skulle man också kunna uppgradera för optimal prestanda. Personligen skulle jag nöja mig med HD6950 men om man vill spendera pengar är väl GTX570 ett bra alternativ, eller GTX580. Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Operativsystemet skulle man också kunna uppgradera för optimal prestanda. Personligen skulle jag nöja mig med HD6950 men om man vill spendera pengar är väl GTX570 ett bra alternativ, eller GTX580.

 

Mmm...

 

Men men... Han skall inte förvänta sig att någon uppgradering alls kommer att fungera till 100% pga moderkortet... OEM mobo:n lyckas man nog aldrig särskilt bra med.

 

Hade det varit mitt fall hade jag antingen slösat pengar på ett nytt moderkort, och uppgradera senare, eller helt enkelt bygga ihop en ny.

Redigerat av QuinnoX
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...