Hoppa till innehåll

❖ Myths Of Daedwin ❖ All Custom Coded | Dungeons | Classes | 130+ Skills | Professions | Nations | Guilds | Mounts


Deminth
 Dela

Rekommendera inlägg

En faction är kort sagt som en klan. Om du vill veta mer kan du googla factions bukkit :)

 

När det gäller det du påstår om jungeln dave37 så har du inte varit där om du inte såg några träd :/

 

Om ekonomin, så om någon har idéer om hur vi kan stabilisera den så behöver vi förslag! Ända sättet vi har just nu är att alla blir av med sina pengar och får börja om från början. Men detta skulle leda till hat mot servern och mot oss som personer. Vi förstår faktiskt varför det skulle vara så.

 

Därför får ni föreslå lösningar!

Redigerat av Deminth
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja snart kommer pengar vara "värdelösa", det sker en väldig infalation i eknonomin väldigt fort. Många av de grundläggande resurserna har sjunkt ner under S 0.2. Måste säga att jag är lite besviken av det jag har sett av djungeln. Eftersom jag inte såg några träd.

Skojar du? När jag besökte djungeln så såg jag massvis med träd så att man inte ens kan röra sig!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En faction är kort sagt som en klan. Om du vill veta mer kan du googla factions bukkit :)

 

När det gäller det du påstår om jungeln dave37 så har du inte varit där om du inte såg några träd :/

 

Om ekonomin, så om någon har idéer om hur vi kan stabilisera den så behöver vi förslag! Ända sättet vi har just nu är att alla blir av med sina pengar och får börja om från början. Men detta skulle leda till hat mot servern och mot oss som personer. Vi förstår faktiskt varför det skulle vara så.

 

Därför får ni föreslå lösningar!

Du kan börja resetta alla priser på saker och när man köper och säljer saker borde det inte sänkas/höjas alls ELLER att priset sänks/höjs väldigt segt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan börja resetta alla priser på saker och när man köper och säljer saker borde det inte sänkas/höjas alls ELLER att priset sänks/höjs väldigt segt

Problemet är ju att det är ett helt annat plugin så ens pengar ligger inte ens på "samma ställe" som förut, om jag har förstått det rätt.

 

Alternativet är väl att säga åt folk upprepade gånger i en vecka att om de vill ha kvar sina pengar så sätt in dem i sin faction. Eller så kan man typ låta folk köpa något som annars inte finns, typ en halv dörr för S 100 och sen låta dem sälja tillbaka dem när peningsystemet är bytt.

 

Jag föreslår att det går tillbaka till att vara ett fast pris på saker som innan, eftersom minecraft egentligen inte behöver pengar och därför kommer resurser alltid att vara överflödiga gentemot "pengar". Pengarna är bra för andra plugins så som factions etc. Vore bra om man också kunde köpa en biljett till jungle etc på samma sätt som faction istället för att köpa en sponge. :D

 

Angående djungeln så har jag inte utforskat den så jättemycket men enligt ryktet är det bara träd runt själva hamnen och inte så mycket längre bort. Men förhoppsningsvis kan ni förbättra den avsevärt när 1.2 kommer med djungel biomes.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Problemet är ju att det är ett helt annat plugin så ens pengar ligger inte ens på "samma ställe" som förut, om jag har förstått det rätt.

 

Alternativet är väl att säga åt folk upprepade gånger i en vecka att om de vill ha kvar sina pengar så sätt in dem i sin faction. Eller så kan man typ låta folk köpa något som annars inte finns, typ en halv dörr för S 100 och sen låta dem sälja tillbaka dem när peningsystemet är bytt.

 

Jag föreslår att det går tillbaka till att vara ett fast pris på saker som innan, eftersom minecraft egentligen inte behöver pengar och därför kommer resurser alltid att vara överflödiga gentemot "pengar". Pengarna är bra för andra plugins så som factions etc. Vore bra om man också kunde köpa en biljett till jungle etc på samma sätt som faction istället för att köpa en sponge. :D

 

Angående djungeln så har jag inte utforskat den så jättemycket men enligt ryktet är det bara träd runt själva hamnen och inte så mycket längre bort. Men förhoppsningsvis kan ni förbättra den avsevärt när 1.2 kommer med djungel biomes.

 

Man använder EXAKT samma valuta och kan anvönda de pengar man haft tidigare med Dynamic Economy. Allt ligger på "samma ställe"

 

Vi har ändrat lite med ekonomin och anser nu att den funkar bra. Resurser som "dirt" och "cobblestone" kommer såklart vara överflödiga gentemot hur mycket pengar du har eftersom de andra priserna är balanserade. Orsaken till varför de "sämre" resurserna är så extremt billiga är för att: 1. Ingen köper dem. 2. Alla säljer sin dirt och cobblestone.

 

Du har rätt angående jungeln (den kommer bli bättre med 1.2) dock anser jag att du har fel i ditt påstående tidigare "det finns inga träd". Vi har haft ganska mycket att göra så vi har ej kunnat täcka ett större område med träd. Det är relativt utbrett om du inte går rätt in i biomen med bara gräs (rakt in från havet). Går man åt sidorna istället finns det gott om träd.

 

Du kan börja resetta alla priser på saker och när man köper och säljer saker borde det inte sänkas/höjas alls ELLER att priset sänks/höjs väldigt segt

Vi har börjat göra det lite segare med förändringar i priset.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag blev rekryterad till Empire igår och jag må säga att Empire är jävligt stort.

Bra faction, ni delar med er saker och ting, ni har stora farms och ni har bra fantasi till att träna en skill :P

Japp det är väl en rätt bra sammanfattning av oss.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...