Hoppa till innehåll

❖ Myths Of Daedwin ❖ All Custom Coded | Dungeons | Classes | 130+ Skills | Professions | Nations | Guilds | Mounts


Deminth
 Dela

Rekommendera inlägg

- 0.25 för varje dag av inaktivitet är inte så mycket (-1 / 4 dagar). Dessutom blir användare som varit inaktiva i mer än 14 dagar automatiskt borttagna ur sin faction. När det gäller erfarna spelare så är det svårt att få in just specifika spelare utan man får hålla tummarna att det kommer in rätt spelare. Det är ju inte heller bara JAG som ska få in spelare till servern. NI kan ju hjälpa till också :) Om ni sprider servern mycket uppnår ni ju även "Promoter" rank, vilket bland annat ger er åtkomst till Nether.

 

Tips när det gäller att sprida server: kommentera youtube videos, gör forum posts på minecraftforums, planetminecraft, fuska eller andra minecraft forum ni kan hitta :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

- 0.25 för varje dag av inaktivitet är inte så mycket (-1 / 4 dagar). Dessutom blir användare som varit inaktiva i mer än 14 dagar automatiskt borttagna ur sin faction. När det gäller erfarna spelare så är det svårt att få in just specifika spelare utan man får hålla tummarna att det kommer in rätt spelare. Det är ju inte heller bara JAG som ska få in spelare till servern. NI kan ju hjälpa till också :) Om ni sprider servern mycket uppnår ni ju även "Promoter" rank, vilket bland annat ger er åtkomst till Nether.

 

Tips när det gäller att sprida server: kommentera youtube videos, gör forum posts på minecraftforums, planetminecraft, fuska eller andra minecraft forum ni kan hitta :D

Nu tipsade ju visserligen Staab mig, varpå vi två tipsade Denieru, Gabbe1995, Antrolf, Skelegon, Masen och LordIgorXVI. Samt att Cace26 har dragit med sin kompis Maldor[nånting] som alla är erfarna spelare. Men de har nästan alla lämnat av olika anledningar, däribland att servern laggade (t.o.m Marwzoor klagade på det igår), fick rollbacks, var nere mycket eller att Marwzoor fuskade och gav sin faction (då oss: Empire) fördelar genom att placera ut eld i tronsalen och sätta ut mobspawners under fortet. Jag har snackat med nästan alla jag känner som spelar Minecraft seriöst och är erfarna, jag kan inte göra så mycket mer på den fronten. Kan tilläggas att jag inte bryr mig särskilt mycket om "promoter rank" etc. jag bara säger hur det är.

 

Sen undrar jag om de här 0.25 powern dras från spelarnas power eller är oberoende av spelarnas power, för om det senare gäller så kommer det leda till en oundviklig sänkning av faction powern som inte går att motverka. Dessutom tycker jag det är lite konstig filosofi att man försöker tvinga spelarna att vara inne varje dag. Vissa av oss har mycket att göra utanför Minecraft även om vi uppskattar servern och kan kanske inte vara inne på servern under stora delar av veckodagarna utan bara helger. Ska ens faction lida för att man försöker utbilda sig som privatperson eller ska de som inte kan sitta och spela varje dag tvingas vara factionlösa för att inte belastra en faction?

 

Sen undrar jag vad den här oron för att en faction skulle bli "övermäktig" om de har mycket power komma ifrån. En faction med mycket power skaffar antagligen mycket land vilket motverkar powern, och det är inte det att det finns brist på land eller hur? Sen är en faction inte bättre än dess medlemmar. En faction med mycket mer power än land kan fortfarande åka på styk om de möter en faction med mycket bättre spelare. Omvänt kan en faction med "dåliga" spelare vinna över en faction med bra spelare (oavsett power) om de är flera stycken, något som hände för några dagar sen då Cace26, som måste vara serverns bäste krigare och dessutom har högst swords skill, blev dödad av två andra just för att de var två och Cace26 inte hade någonstans att fly.

 

Det är därför i factionens intresse att ha aktiva och duktiga spelare och att ha inaktiva spelare är en risk för de kan rätt som det är komma tillbaka och griefa. Det är bättre för factionen att ha aktiva spelare som har en god kontakt med varandra, på så sätt är det självreglerande. Factionsystemet är mer komplext än att mer power = bättre faction, särskilt som det finns ett sånt underbart levelsystem på servern.

 

Jag "kritiserar" just därför att jag bryr mig om servern, tycker den är bra och vill hjälpa till att göra den ännu bättre. Eftersom jag är van att arbeta med den här typen av "systemproblem" och har väldigt lång erfarenhet av Minecraft så får ni lite fler kommentarer från mig än från andra spelare. Ska ni anpassa servern efter en person? Ja det är upp till er, om ni tycker det jag säger låter vettigt så spelar det väl ingen roll hur många eller vem som tycker det? Men det är klart, vill ni köra med attityden "Det är vår server vi gör vad fan vi vill" så visst, jag är van vid den attityden efter att ha varit medlem på detta forum i nästan 6 år.

 

Vad jag föreslår (bara ett tips) att ni gör är att ta bort den där 0.25-power grejjen. Power-re-gen för offline-spelare kanske är onödigt ja, lägg inte till det. Ni kanske också ska se om ni kan få tillbaka de erfarna spelare ni har förlorat. Sen får ni se till att ta reda på vad som lockar erfarna spelare och se till att de vill joina. Om vår faction (Empire) kan vara till någon hjälp att promotera servern så ställer vi gärna upp. Ni får gärna ta printscreens på basen och sprida eller om ni vill ha citat från oss i stil med "Jag har spelat minecraft sen tidiga alpha och den här servern är mycket lovande och jag har träffat många nya, trevliga människor" så säg till.

 

Tack för att du/ni läser och tar er den tiden ni gör varje dag för att göra servern ännu bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dave37, jag gillade ditt test men jag hatade labyrinten :(

Cace26 som byggt allt i testet. Jag hjälpte honom att gräva ut och tillverka/hämta resurserna han behövde. Så som alla bokhyllor i labyrinten eller mossy stone bricks i quizen t.ex.

 

Btw om du undrar, du blev inte godkänd på ditt test, så du kan inte joina Empire. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men de har nästan alla lämnat av olika anledningar, däribland att servern laggade (t.o.m Marwzoor klagade på det igår).

 

Dave, jag klagade endast på min urusla laptop jag spelade på, vilket jag också sa, om du inte uppfattade det. Servern har fått väldigt mycket mer prestanda sen den skapades. Jag kan erkänna att det var väldigt laggigt i starten för SmudgeCraft

 

Sen undrar jag vad den här oron för att en faction skulle bli "övermäktig" om de har mycket power komma ifrån. En faction med mycket power skaffar antagligen mycket land vilket motverkar powern, och det är inte det att det finns brist på land eller hur? Sen är en faction inte bättre än dess medlemmar. En faction med mycket mer power än land kan fortfarande åka på styk om de möter en faction med mycket bättre spelare. Omvänt kan en faction med "dåliga" spelare vinna över en faction med bra spelare (oavsett power) om de är flera stycken, något som hände för några dagar sen då Cace26, som måste vara serverns bäste krigare och dessutom har högst swords skill, blev dödad av två andra just för att de var två och Cace26 inte hade någonstans att fly.

Jag tycker att du har helt rätt i det där påståendet, men jag (antagligen Deminth också) vill basera beslutet ifrån flera olika vinklar, t.ex höra vad Cace, tennisguy och andra medlemmar vill.

 

Det är därför i factionens intresse att ha aktiva och duktiga spelare och att ha inaktiva spelare är en risk för de kan rätt som det är komma tillbaka och griefa. Det är bättre för factionen att ha aktiva spelare som har en god kontakt med varandra, på så sätt är det självreglerande. Factionsystemet är mer komplext än att mer power = bättre faction, särskilt som det finns ett sånt underbart levelsystem på servern.

Det är alldeles riktigt, därför tycker jag att det var en underbar idé med "EmpireTestet", jag vill se mer sådana idéer inte bara ifrån Empire, men också andra factions!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag "kritiserar" just därför att jag bryr mig om servern, tycker den är bra och vill hjälpa till att göra den ännu bättre. Eftersom jag är van att arbeta med den här typen av "systemproblem" och har väldigt lång erfarenhet av Minecraft så får ni lite fler kommentarer från mig än från andra spelare. Ska ni anpassa servern efter en person? Ja det är upp till er, om ni tycker det jag säger låter vettigt så spelar det väl ingen roll hur många eller vem som tycker det? Men det är klart, vill ni köra med attityden "Det är vår server vi gör vad fan vi vill" så visst, jag är van vid den attityden efter att ha varit medlem på detta forum i nästan 6 år.

 

Jag tycker att det är bra med idéer, och vill gärna höra fler. Det är bra att du tar initiativet och säger vad just du tycker och känner. Jag vet att du tycker att jag tjatar om att höra "fler röster" men jag vill gärna veta om folk har något emot det här förslaget, tycker det är utmärkt, eller kanske t.o.m har ett bättre förslag. Jag förstår inte vad ditt påstående "Det är vår server vi gör vad fan vi vill" har att göra med att jag vill höra fler tankar och idéer. Jag försöker bara göra allt demokratiskt och fritt så möjligt.

 

Vad jag föreslår (bara ett tips) att ni gör är att ta bort den där 0.25-power grejjen. Power-re-gen för offline-spelare kanske är onödigt ja, lägg inte till det. Ni kanske också ska se om ni kan få tillbaka de erfarna spelare ni har förlorat. Sen får ni se till att ta reda på vad som lockar erfarna spelare och se till att de vill joina. Om vår faction (Empire) kan vara till någon hjälp att promotera servern så ställer vi gärna upp. Ni får gärna ta printscreens på basen och sprida eller om ni vill ha citat från oss i stil med "Jag har spelat minecraft sen tidiga alpha och den här servern är mycket lovande och jag har träffat många nya, trevliga människor" så säg till.

Ok, jag och Deminth ska diskutera och fråga spelare om någon har några invändningar! Jag och Deminth jobbar ständigt med att försöka förbättra Servern.

Tack Dave för att du verkligen bryr dig och vill göra SmudgeCraft ännu bättre!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Jag kan erkänna att det var väldigt laggigt i starten för SmudgeCraft"

Ja det har blivit mycket, mycket bättre.

 

"Dave, du måste förstå skillnaden mellan det som är tillåtet och inte."

Inte jag som klagar. Jag bara förklarar varför de andra lämnade servern. Du kanske skulle ha varit tydligare med det innan.

 

"Cace26 frågade mig om det var okej att jag satte ut eld i tronsalen. Eftersom det inte gör någon skada tyckte jag att det var okej, därför satte jag ut eld där."

Ok det visste jag faktiskt inte. Eftersom han är från USA och vi andra från sverige så spelar vi under lika olika tider. Tycker ändå att du kanske skulle kollat med faction leadern innan du gör en sådan ändring för en faction eller åtminstone (om faction leadern inte är så jätteaktiv) försöka få medlemmen att kolla med faction leadern först. Det visar ju sig att det kan bli lite komplikationer annars.

 

"Men vi vill ändå att alla ska ha sin röst i den här frågan, vi vill höra vad alla tycker innan vi ändrar någonting. Därför avvaktar vi just nu innan vi ändrar någonting."

Visst. Det är lite synd att ni inte har något forum eller liknande för ingame-chatten är rätt begränsad.

 

"Jag förstår inte vad ditt påstående "Det är vår server vi gör vad fan vi vill" har att göra med att jag vill höra fler tankar och idéer."

Ah det var bara en in-before-gardering ifall ni skulle komma med något sådant, har fått sådana argument mot mig i andra sammanhang så jag är lite "skadad" på det sättet. ;P Ignorera det bara, ni är öppna, uppriktiga och tålmodiga och det är underbart.

 

"Tack Dave för att du verkligen bryr dig och vill göra SmudgeCraft ännu bättre!"

Inga problem, tack igen för att ni lyssnar och är trevliga. :D

 

Dave, kan jag få en andra chans?

Jag ska höra med Cace26, men antagligen inte. Testet ger oss ett mycket bra hum om spelaren.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är lite synd att ni inte har något forum eller liknande för ingame-chatten är rätt begränsad.

En spelare på servern planerar att hjälpa oss med en hemsida + forum men än så länge har vi två inte tid med det på egen hand. Vi får se om det blir något nu, eller om jag och Marwzoor får ta tag i det själva i framtiden:)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ska ladda upp videon snart.

Alltså, ni behöver inte tro att jag är värsta proffset eller någotsånt.

Jag gjorde bara något simpelt som jag tror ni kanske gillar.

 

Nu är den klar, den kan alltid förbättras.

Nästa gång så kanske någon annan gör en ny video :)

http://www.youtube.com/watch?v=l4nymAsMRGQ

Redigerat av OpeningTitles
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...