Hoppa till innehåll

Ladda Upp Video Klipp På Youtube


CupCream
 Dela

Rekommendera inlägg

Om jag filmar en minecarft film med fraps som varar i 3 minuter. Sen lägger jag in den i movie maker och gör så att den tar mindre plats. Sen lägger jag upp den. Då tar det ungerför 1 ½ Timme. Sorry för många ''Sen''. Tack på förhand :) Frågan var hur man kunde göra så det går snabbare :)

Redigerat av CupCream
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det tar lång tid att lägga upp en video på YouTube.

Du får ursäkta mig men vad i helvete var din fråga?

Jag tror att han undrar varför det tar 1½ timme för honom att ladda upp klippet, men utan frågetecken är det svårt att urskilja det från texten faktiskt.

 

Men som Nomatic skrev så tar det lång tid att ladda upp klipp på YouTube, men ju snabbare internet uppkoppling du har desto snabbare kommer den att bli klar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att din 3-minuters fil blir för stor kan bero på två saker. Antingen har du filmat den i typ 1080p-format med extrem kvalitet, eller så har du helt enkelt en skitdålig codec. För video rekommenderar jag x264 H.264 Video Codec eller Xvid MPEG-4 Video Codec. Dessa kan laddas ner i detta paket: http://www.codecguide.com/download_k-lite_...c_pack_mega.htm

 

Med okej kvalitet och VGA-upplösning tar det mig kanske 5 minuter med en 1 Mb/s anslutning att ladda upp en 5 min lång video.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För det första går det inte att ladda upp om man inte gör om moviemaker filen.

För det andra har jag 54mbit/s men de varierar nu har vi trådlöst men när vi har byggt ovanvånignen ska vi ha fast.

 

Att din 3-minuters fil blir för stor kan bero på två saker. Antingen har du filmat den i typ 1080p-format med extrem kvalitet, eller så har du helt enkelt en skitdålig codec. För video rekommenderar jag x264 H.264 Video Codec eller Xvid MPEG-4 Video Codec. Dessa kan laddas ner i detta paket: http://www.codecguide.com/download_k-lite_...c_pack_mega.htm

 

Jag kan ju altid testa :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...