Hoppa till innehåll

Lol


JJespeRR
 Dela

Rekommendera inlägg

Förut när jag installerade Leauge of legends på en extern hårddisk så gick det att spela efter installationen, men sen efter omstart så ville inte LoL starta... Det var på en extern usb disk.

Så jag har en sån liten systemdisk så jag undrarom de går att installera lol på extern usb eller på en intern slav typ om ni förstår (lagringsdisk) jag tänkte installera senare.

 

Och sen är det en till fråga som inte handlar om LoL, utan att jag har två stycken hårddiskar, en seagate 7200.9 Sata hårddisk och en seagate laptop hårddisk 2.5. Kan datorn gå sönder eller nånting annat hända om nån av hårddiskarna inte funkar? Och går det att ha en laptop hårddisk till datorn i sign? Moderkortet har Sata 3 och 6 gb/s.. Inte ide tror jag...

 

Skrivet ifrån telefon, kan posta mer info senare om de skulle behövas...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ser inget problem i att installera på en extern hårddisk. Möjligtvis att windows har några påhitt som förhindrar det. Typ om det måste finnas registernycklar som pekar på en viss hårddisk eller nåt...

 

Om en hårddisk funkar så funkar inte den hårddisken. Resten av datorn påverkas inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har prövat installera tidigare Lol på den externa usb hårddisken och då kunde man spela efter installationen men sen efter omstart eller en viss tid gick det inte. Då även hårddisken var samma namn alltså G:\

Menmen, visst åker garantin om man öppnar upp datorn som är beställd ifrån Inet? Alltså byggnation..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...