Hoppa till innehåll

Mod


klicka00
 Dela

Rekommendera inlägg

Hittar inga svenska guider. För att kunna göra minecraft mods måste du först lägga ner flera timmar på programmering för att lära dig grunderna. Det kan ta månader innan du blir tillräckligt erfaren. Jag har programmetat i två år.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hittar inga svenska guider. För att kunna göra minecraft mods måste du först lägga ner flera timmar på programmering för att lära dig grunderna. Det kan ta månader innan du blir tillräckligt erfaren. Jag har programmetat i två år.

du kan göra en video som visar hur man gör du skulle få många tittare

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man använder väl inte samma programmering för MC mods som för "vanlig" programmering?

 

:huh:

Det finns ju olika programmeringsspråk och de flesta moderna spel är gjorda med C++, typ BF, MW, ja du vet den typen sv spel. Java används visserligen också väldigt ofta men för enklare saker. Det sötrsta som har gjorts med java så vitt vet är Minecraft och Runescape. Så på ett sätt har du rätt, det är inte samma programmeringsspråk som de flesta moderna, populära "main-stream"-spelen, men det är fortfarande ett mycket välanvänt program. Och man sitter och skriver kod på samma sätt i java som för C++, så den praktiska skillnaden är mycket liten.

 

WASD kan rätt mig om jag har fel, han är kungen på Java iaf här på fuska. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Davve har rätt. När man väl kan programmering kan man lära sig vilket språk som helst på en vecka för att man har programmeringstänket. Den främsta skillnaden mellan programmeringsspråk är att de skrivs lite annorlunda bara. Om du just vill lära dig att göra minecraftmods är det Java du vill lära dig men om du inte har ett genuint intresse för programmering så kan du tröttna innan du når upp till en nivå där du klarar av att göra mods.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...