Hoppa till innehåll

Dave37 Tråden!


Lynott
 Dela

Rekommendera inlägg

Självklart har det kommit bra saker ur muslimska länder,det kom bra saker ur Nazityskland och Sovjet också B)

 

Självklart har religionerna utvecklats men dom brukar också vara väldigt konservativa och det känns inte som islam 2012 utmärker sig som den religion som går starkast fram med nytänkandet.(För att inte verka främlingsfientlig så säger jag samma sak om katolicismen och judendomen)

 

Det känns lite som:

 

Q: Vilken nationalitet på bil vill du ha?

 

A: Amerikansk för dom är bränslesnåla.

 

Visst det finns snåla jänkare men de flesta är antagligen inte det jämfört med europeiska och asiatiska av olika anledningar.

 

Eller ännu bättre republikaner för jag tycker alla ska ha rätt till abort. :)

 

50%Ironisk 50%Allvarlig,I båda inläggen.

Redigerat av Motard4life
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 210
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Jodå. Låt dig inte luras av fundamentalisterna. Mycket viktig forskning har kommit från muslimska länder och vetenskap var helt tolererat, medan kristna i väst dödade vetenskapsmän.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Islam_and_science

 

Alla världsreligionerna har utvecklats, annars skulle de inte finnas kvar. Och Islam är egentligen inte på något sätt värre än någon annan religion.

Exempelvis hedersmord, det finns inget som säger något om hedersmord i islam men ändå förknippas just hedersmord med islam, även fast det bara är en kultur där islam brukar dominera...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Exempelvis hedersmord, det finns inget som säger något om hedersmord i islam men ändå förknippas just hedersmord med islam, även fast det bara är en kultur där islam brukar dominera...

Heders-skit har nästan ENDAST att göra med kulturen, inte religionen.

 

Stör mig som fan på att folk tror det är = islam.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Exempelvis hedersmord, det finns inget som säger något om hedersmord i islam men ändå förknippas just hedersmord med islam, även fast det bara är en kultur där islam brukar dominera...

Tror anledningen till att folk förknippar de två är att i de länder islam är stort är även kulturen till hedersmord stort och många av de som sysslar med sådana hemskheter antingen utövar eller bor vid folk som utöver islam.

 

Glöm att köpa en roman i sommar, här har vi läsning en bra tid framåt- http://www.fuska.se/forum/index.php?s=&amp...t&p=1944758

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Ja och nu är tanken att det ska släppas i år. Jag ska vara konkrekt och säga att jag upplever dig som någon som inte vågar ha fel. Om något missförstående sker som här är det aldrig du som har fel utan alltid den andra personen. Men i själva verket ligger felet hos båda. Det är inte bara så att jag inte förstår vad du menar utan samma brist ligger hos dig. Jag har upplevt detta hos dig under en längre tid och jag hoppas att du kan adressera det nu när jag lägger ut det. Jag har säkert brister hos mig själv som andra kan se men inte jag och om du hittar någon sådan detalj blir jag glad om du pekar ut den så att jag kan utvecklas.

 

Fick det här av wasd i ett pm nyss. Första meningen hänvisar till "diskussionen" kring när uppdateringen av forumet skulle ha kommit.

 

"Jaha, ok" var reaktionen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
 Dela

×
  • Skapa ny...