Hoppa till innehåll

Vad Ska Ni Bli?


Nixous
 Dela

Rekommendera inlägg

Beror på om man stannar i Sverige eller flyttar utomlands.

 

Som det ser ut nu så flyttar jag till England och söker jobb på ett spelföretag, jobba där i några år för att få lite erfarenhet innan man söker till de större spelföretagen i USA.

 

Men om man blir kvar i Sverige så blir det antagligen, väktare, brandman eller polis.

Redigerat av Raptomex
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 57
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Beror på om man stannar i Sverige eller flyttar utomlands.

 

Som det ser ut nu så flyttar jag till England och söker jobb på ett spelföretag, jobba där i några år för att få lite erfarenhet innan man söker till de större spelföretagen i USA.

 

Men om man blir kvar i Sverige så blir det antagligen, väktare, brandman eller polis.

 

Polis eller brandman tycker jag verkar vettigt. Väktare är ett jävla skitjobb, har jag fått intrycket av. Garanterat inget man vill göra resten av sitt liv i alla fall.

 

Kul!

Jag tänkte ett tag att jag skulle flytta till USA, men jag har det så bra i Sverige.

Men USA är mitt favoritland (till och med före Sverige)

Åk på ett utbytesår!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Polis eller brandman tycker jag verkar vettigt. Väktare är ett jävla skitjobb, har jag fått intrycket av. Garanterat inget man vill göra resten av sitt liv i alla fall.

Åk på ett utbytesår!

Jo men att börja jobba som polis/brandman är inte något man bara gör.

För att bli polis så måste man gå i polishögskolan och att komma in där är inte det lättaste trots att man uppfyller alla krav samt har en god personlighet som lämpar sig polisyrket. Det är flera tusen som ansöker två gånger om året varav 300, totalt cirka 600 blir antagna om året. ~16tusen och 600 av dem blir antagna. Att kolla på statistiken får en att tappa motivationen totalt!

 

Brandman är kanske lite lättare. Men för att bli "heltids" brandman krävs en utbildning på två år, även där är intagningen begränsat till 150-200 platser. Men sedan finns ju en 5 veckors utbildning som nästan alla som vill kan ta, dock så blir man bara deltidsbrandman, eller som det numera heter, brandman i beredskap, där man har 24h jour var fjärde vecka. Det är ingen lön man klarar sig på så då får man ta och arbeta med något annat de 3 andra veckorna, men då måste man ha ett arbete som man kan sticka ifrån när man har jour.

 

Väktare krävs dock inte någon högskoleutbildning. Själva arbetet tycker jag låter skönt, sitta i en bil på natten, stänga och larma. Jag tycker att arbetet har en viss charm som jag gillar. Givetvis så söker man jobb på securitas då och inte något annat skämtbolag som rapid, nyx och gud vet vad dem heter.

 

 

Har även blivit lite intresserad i att delta i utlandsstyrkan men har inte så mycket info om det så får forska lite mer i det.

Krävs det att man måste tjänstgöra inom rikets gränser i några år så skiter jag i det.

 

Men självklart så ska jag ansöka till PHS, men att man kan jobba som väktare under tiden man söker till PHS. Man kan komma in på första försöket eller sjätte försöket så det är bara att söka tills man kommer in. Men då snackar vi om 2 år på PHS, och det innebär att man har 100k skulder efteråt.

Redigerat av Raptomex
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...