Hoppa till innehåll

Vad Ska Ni Bli?


Nixous
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag är även lite intresserad av hur han skall ha råd med de saker som inte är vatten, mat, energi och boende (dvs, hyra). Internetuppkoppling? Telefon? Möbler? Kläder? Dator? Osv. Enligt den planen kommer han ju överleva, men knappast ha ett särskilt trevligt liv.

 

Någonstans känns det här inte som en särskilt väl genomtänkt idé.

 

OnT: Inte en aning, förhoppningsvis något inom marknadsföring.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 57
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag är även lite intresserad av hur han skall ha råd med de saker som inte är vatten, mat, energi och boende (dvs, hyra). Internetuppkoppling? Telefon? Möbler? Kläder? Dator? Osv. Enligt den planen kommer han ju överleva, men knappast ha ett särskilt trevligt liv.

 

Någonstans känns det här inte som en särskilt väl genomtänkt idé.

Jag börjar ju inte helt från noll eftersom jag lever rätt bra nu och har ett tämligen okej startkapital för en hel del grundläggande saker. Mycket som t.ex. möbler går att köpa begagnat. Förutsatt att jag får ett jobb och jag inte behöver lägga ner en allt för stor del på de grundläggande sakerna så som vatten, mat etc så kommer jag antagligen kunna betala av andra stora kostnader så som hyra/lån relativt snabbt. Kläder och internetuppkoppling kommer att vara en ständig kostnad men givetvis men inte nödvändigtvis en fruktansvärt stor kostnad jämfört med vad mat, boende och värme kostar för konvensionella hushåll. Sen är det fina med självförsörjade att i teorin så kommer varje spenderad krona på att bli mer självförsörjade vara en krona som man aldrig (i stort sett) behöver spendera igen. Det finns en hel del människor jorden över som lever mycket goda liv och som är nästintill helt självförsörjande med modern teknologi.

 

EDIT: Nej det är inte helt igenomtänkt eftersom man inte kan veta allting från början. Det är ett långt projekt och jag planerar att ta reda på det jag behöver. Först måste man stolpa upp vart man vill och sen identifiera problemen och börja leta efter lösningar.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...