Hoppa till innehåll

Sömnproblem


naabiz
 Dela

Rekommendera inlägg

Säger som dagens "P.S" i Göteborgsposten:

 

"Kan du inte sova? Det är la inget att lika vaken för?"

 

Nä men skämt åsido, jag har också stundtals samma problem. I går gick jag och la mig kl 03:20, och jag råkade stänga av väckarklockan i sömnen, så jag vaknade 13:37 i går. Därav hade jag skitsvårt att somna i natt. Även om jag gick och la mig 02:20 idag så kunde jag inte somna förrän ca 05:10. Men jag ställer klockan tidigare bara så att jag ska vara trött sen och kunna somna. Ställde klockan på 09:00 idag så ja, jag har inte sovit så mycket och kommer nog vara sugen på att gå och lägga mig runt 23:59 idag.

 

Min poäng är att när det gäller att vrida tillbaka klockan så tror jag det fungerar bättre att vakna tidigt än att gå och lägga sig tidigt. Men eftersom skolan har börjat för dig så kommer du nog in i rätt dygnsrytm rätt snart.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det går aldrig att somna sista dagen på lovet, lika bra att gå och lägga sig normal tid som för mig var 2-3 detta lovet.

exakt.

 

annars kan du göra som 4FJSKFJSKGJES skrev: tvinga dig upp på morgonen

Eller så börjar du några dagar tidigare med att vända tillbaka dygnet.

 

Tex går du och lägger dig 2, vaknar 12, kan du ju gå upp vid 11, för att somna vid 1, och så håller du på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En halvbra teknik som kan användas är att vara vaken hela natten till söndag. Sedan lägga sig kl. 20 eller nåt och gå upp som vanligt på måndag. Inte provat själv dock.

Det är en jättebra metod.

 

Det jag gjorde var att endast sova 5h till natten mot söndagen, vilket som gjorde att jag blev riktigt trött. Sedan la jag mig kl 12 på söndagskvällen och somnade direkt och vaknade pigg! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...