Hoppa till innehåll

Musik Du Ogillar


Guggo
 Dela

Rekommendera inlägg

Här kan vi diskutera musik som vi ogillar! Skippa alla uppenbara Justin Biebers, Lady Gagas osv. Finns det något som man utifrån er musiksmak hade kunnat tro att ni gillar? Något som inte är fullständigt uppenbart?

 

För mig är det Guns 'n' Roses. De har ett fåtal ok låtar (November Rain bla), men för det mesta känns de bara massproducerade och fake. Dessutom är Axl Rose ett riktigt rövhål.

 

Edit: Inte fan tillför de något till sin genre heller.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 86
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

För mig är det Guns 'n' Roses. De har ett fåtal ok låtar (November Rain bla), men för det mesta känns de bara massproducerade och fake. Dessutom är Axl Rose ett riktigt rövhål.

pretty much sums it up ^^

 

 

 

kanske lägger till något mer nån annan dag när jag kan tänka klart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En sak jag inte förstår är folk som gillar dubstep, för mig är det inte alls bra. Men det finns väl folk som inte gillar min musiksmak heller. Men om man ska gå på lite mindre obvious saker har faktiskt denna skara minskat. Min musiksmak har ökat det senaste året. Bland annat movits! som jag gillar. Ja, inte mainstream. Fortfarande ingen superälskare av hip hop men bättre än förut. Har väl hittat musik som jag gillar istället för skit.

 

Nej, nu går jag allt från offtopic. Jag får återkomma en annan dag då jag har ett vettigt svar.

Redigerat av 4FJSKFJSKGJES
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det mesta metal, bortsett från Metallica som gör ett fåtal bra låtar.

Exempel på bra låtar är Nothing Else Matters, One, The unforgiven samt Enter Sandman samt All nightmare long.

Dom låtarna som verkligen handlar om något tycker jag är bra.

 

Sedan har vi även skrikig musik där man bara gör massa ljud och förstör gitarrer och sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Med förstör gitarrer antar jag att du inte menar typ;

 

 

? :P

nja, inte riktigt, men att man drar plektrumet på strängarna allt för mycket.

Visst, i Talk dirty to me så gör dom så, men det är liksom en del av låten och det låter bra.

 

Men när man är så nära att slå sönder den, det är en synd.

 

Och jag vill inte kolla på videon, en liten del av mig dör när jag ser sånt :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det mesta metal, bortsett från Metallica som gör ett fåtal bra låtar.

Exempel på bra låtar är Nothing Else Matters, One, The unforgiven samt Enter Sandman samt All nightmare long.

Dom låtarna som verkligen handlar om något tycker jag är bra.

 

Sedan har vi även skrikig musik där man bara gör massa ljud och förstör gitarrer och sånt.

Tror nog dom flesta låtarna handlar om något, oavsett om du gillar själva låten. :lol:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillar inte Asta Kask så mycket, fastän annan svensk punk kan vara det bästa som finns ibland.

Finns en del stora rockgrupper jag inte gillar så värst heller, exempelvis Kiss och AC/DC. Kiss är i allmänhet ganska tråkiga, fast de gör vissa låtar jävligt bra. AC/DC är i allmänhet ganska tråkiga, bara. (sen beror det säkert mycket på att jag lyssnat relativt lite på båda banden).

Dessutom finns band som säkert är bra men som jag av mer eller mindre oförklarlig anledning inte lyssnat ordentligt på, exempelvis Nirvana, Foo Fighters och Frank Zappa.

Sen finns ju Eddie Meduza. Raggarsvin.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Appetite For Destruction är en grym skiva, och Axl Rose var en av världens bästa frontmän. Om än, som ni säger, ett rövhål. :P

 

Musik jag själv avskyr:

 

Skrillex (och allt liknande)

R'n'B, alltså vad som kallas R'n'B nuförtiden och inte typ Little Richard.

Nickelback, måste ärligt talat vara världens sämsta band.

Toto

Santana

AC/DC

Van Halen

Foo Fighters, mediokra på sin höjd.

Metallica

Red Hot Chili Peppers. Flea och John Frusciante är bra musiker, trummisen kan jag inte uttala mig om men Anthony Kiedis är en riktig jävla fjant. Musiken är kass.

U2

Bruce Springsteen. Japp, jag sa det.

The Police/Sting

Oasis. Någon låt kan man väl lyssna på, men det mesta är skit. Dessutom stör jag mig som fan på att Liam Gallagher är så sjukt arrogant när det är hans brorsa som sitter på talangen.

Coldplay, tråkigare musik får man leta efter.

 

Fyller nog snart på med mer av min lista över hatobjekt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...