Hoppa till innehåll

Musik Du Ogillar


Guggo
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 86
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Dubstep är helvetet. Det kommer krypande från mörkret och kan kasta sig över vilken trevlig musik som helst, för att förgifta den och göra den helt jävla värdelös.

 

Tag alla Zeldadubsteps som exempel.

This is indeed crap!

 

Synd, jag tycker att black metal är väldigt atmosfärisk musik. Death metal är bra om man känner för att kötta allt. :D
Ja precis!

Men oftast vill jag dock ha mer melodisk musik, lite som Scar Symmetry över ren dödsmetal.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men oftast vill jag dock ha mer melodisk musik, lite som Scar Symmetry över ren dödsmetal.

När det kommer till black metal så föredrar jag Gorgoroth, Shining, Drudkh, Alcest, och Mörker. När det kommer till death metal så föredrar jag nog mer traditionell death metal: Cannibal Corpse, Dying Fetus, Deicide etc. Inte så stort fan av "melodiskt" faktiskt, vettefan vad det är men det mesta av det jag har hört har jag inte tyckt om.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dubstep är helvetet. Det kommer krypande från mörkret och kan kasta sig över vilken trevlig musik som helst, för att förgifta den och göra den helt jävla värdelös.

 

Tag alla Zeldadubsteps som exempel.

Jag ogillar Thin Lizzy men lipar inte över att du lyssnar på det. Lyssna inte på dubstep om du inte gilla det, det är så simpelt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dubstep är väl en genre jag har lite svårt för. Finns guldkorn, lyssnar en del på Submotion Orchestra, Burial och James Blake, även Pendulum och Knife Party har ju testat lite med Dupstep.

En helt okej genre, men den har fått enorm genomslagskraft, och jag tycker helt enkelt att det finns mer intressanta subgenres under elektronisk musik. Dubsteppen är överallt nu känns det som.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Vet inte riktigt vad genren heter, men typ Pitbull och dom andra snubbarna, varenda låt har exakt samma beat, lyricsen varieras mellan "poppin bubbles in the club" eller "fuck bitches" samt "get money".

Gillar heller inte "fake-rap", dvs. framförallt amerikanska rika rappare som sjunger om att de lever "the thug life" när de egentligen inte gör det alls och så blir de sjukt jävla kända pga. av något jag aldrig kommer fatta och sedan finns det vissa personer som verkligen lever i ghettot och försöker ta sig ut genom sin musik som sjunger om hur dom verkligen har det och hur jobbigt det är, men dessa talangfulla personer blir nedtryckta av jävla skitmusik.

 

Kom på vad genren hette- "skitmusik".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wow, vad farligt. Man gick lite offtopic i ett GF.

Inte det Guggo menade, utan att tråden handlar om musik man inte gillar, om alla skulle säga "Så kan du inte säga dom är ju hur bra som helst ju", skulle tråden byta syfte.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet inte riktigt vad genren heter, men typ Pitbull och dom andra snubbarna, varenda låt har exakt samma beat, lyricsen varieras mellan "poppin bubbles in the club" eller "fuck bitches" samt "get money".

Gillar heller inte "fake-rap", dvs. framförallt amerikanska rika rappare som sjunger om att de lever "the thug life" när de egentligen inte gör det alls och så blir de sjukt jävla kända pga. av något jag aldrig kommer fatta och sedan finns det vissa personer som verkligen lever i ghettot och försöker ta sig ut genom sin musik som sjunger om hur dom verkligen har det och hur jobbigt det är, men dessa talangfulla personer blir nedtryckta av jävla skitmusik.

 

Kom på vad genren hette- "skitmusik".

Kallas ofta för Hip-pop. Jag håller med på varenda punkt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ogillar Metal-core, Black Metal och Death metal.

 

Black och Death metal tycker jag inte om för de har oftast förjävligt gitarrljud och sen gillar jag inte heller growl.

 

Metal-core ogillar jag för de fokuserar mest på sången sen kommer nått halvrisigt gitarrsolo.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...