Hoppa till innehåll

Musik Du Ogillar


Guggo
 Dela

Rekommendera inlägg

Appetite For Destruction är en grym skiva, och Axl Rose var en av världens bästa frontmän. Om än, som ni säger, ett rövhål. :P

 

Musik jag själv avskyr:

 

Skrillex (och allt liknande)

R'n'B, alltså vad som kallas R'n'B nuförtiden och inte typ Little Richard.

Nickelback, måste ärligt talat vara världens sämsta band.

Toto

Santana

AC/DC

Van Halen

Foo Fighters, mediokra på sin höjd.

Metallica

Red Hot Chili Peppers. Flea och John Frusciante är bra musiker, trummisen kan jag inte uttala mig om men Anthony Kiedis är en riktig jävla fjant. Musiken är kass.

U2

Bruce Springsteen. Japp, jag sa det.

The Police/Sting

Oasis. Någon låt kan man väl lyssna på, men det mesta är skit. Dessutom stör jag mig som fan på att Liam Gallagher är så sjukt arrogant när det är hans brorsa som sitter på talangen.

Coldplay, tråkigare musik får man leta efter.

 

Fyller nog snart på med mer av min lista över hatobjekt. :)

Kan inte hålla med om:

Toto

Santana

Van Halen

RHCP

Bruce Springsteen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 86
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Appetite For Destruction är en grym skiva, och Axl Rose var en av världens bästa frontmän. Om än, som ni säger, ett rövhål. :P

 

Musik jag själv avskyr:

 

Skrillex (och allt liknande)

R'n'B, alltså vad som kallas R'n'B nuförtiden och inte typ Little Richard.

Nickelback, måste ärligt talat vara världens sämsta band.

Toto

Santana

AC/DC

Van Halen

Foo Fighters, mediokra på sin höjd.

Metallica

Red Hot Chili Peppers. Flea och John Frusciante är bra musiker, trummisen kan jag inte uttala mig om men Anthony Kiedis är en riktig jävla fjant. Musiken är kass.

U2

Bruce Springsteen. Japp, jag sa det.

The Police/Sting

Oasis. Någon låt kan man väl lyssna på, men det mesta är skit. Dessutom stör jag mig som fan på att Liam Gallagher är så sjukt arrogant när det är hans brorsa som sitter på talangen.

Coldplay, tråkigare musik får man leta efter.

 

Fyller nog snart på med mer av min lista över hatobjekt. :)

Håller inte med om de fetmarkerade... :P

Santana är både skön och duktig. AC/DC, Van Halen och Foo Fighters gör skön och okomplicerad rock. Det behöver inte alltid var särskilt avancerat för att vara bra! Red Hot Chilipeppers är inget favoritband, men de har gjort en hel del bra låtar. Keidis talang kan jag inte uttala mig om. The Police/Sting gör även de skön musik, särskilt typ "Every little thing she does is magic" och "Message in a bottle". Sen är det lite kul att texten till "Every breath you take" är sjukt creepy, även om det låter som en kärlekslåt.

 

Bruce Springsteen är det jag håller med om minst faktiskt. Han är en fantastiskt låtskrivare, en talangfull musiker och är en av världens bästa frontmän. Bruce Springsteen live är en av de bästa upplevelserna i livet! Han har en sällan skådad energi och närvaro. Helt ärligt så förstår jag inte vad man kan ogilla hos honom.

 

Edit: Och många rockmusiker kan uppfattas som rövhål. Axl Rose är det på det dåliga sättet. Maken till arrogant och talanglös "musiker" får man leta efter :X

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

:P

 

Måste hålla med dig om Kiss också, glömde lista dem. Men gör man musik för pengarnas skull är det dömt att bli dåligt, så ingen överraskning där.

så kan det gå när man blir känd inom något, och man börjar skriva slut på låtar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller inte med om de fetmarkerade... :P

Santana är både skön och duktig. AC/DC, Van Halen och Foo Fighters gör skön och okomplicerad rock. Det behöver inte alltid var särskilt avancerat för att vara bra! Red Hot Chilipeppers är inget favoritband, men de har gjort en hel del bra låtar. Keidis talang kan jag inte uttala mig om. The Police/Sting gör även de skön musik, särskilt typ "Every little thing she does is magic" och "Message in a bottle". Sen är det lite kul att texten till "Every breath you take" är sjukt creepy, även om det låter som en kärlekslåt.

 

Bruce Springsteen är det jag håller med om minst faktiskt. Han är en fantastiskt låtskrivare, en talangfull musiker och är en av världens bästa frontmän. Bruce Springsteen live är en av de bästa upplevelserna i livet! Han har en sällan skådad energi och närvaro. Helt ärligt så förstår jag inte vad man kan ogilla hos honom.

 

Edit: Och många rockmusiker kan uppfattas som rövhål. Axl Rose är det på det dåliga sättet. Maken till arrogant och talanglös "musiker" får man leta efter :X

Jag gillar också okomplicerad musik, jag lyssnar på mycket punk till exempel. Men AC/DC är så otroooooligt enformiga, Foo Fighters har egentligen ingenting jag tycker gör att de sticker ut, de drunknar bland all annan mainstreamrock. Är inget fan av 80-tals rock eller supersnabbt gitarrspelande, så att jag ogillar Van Halen föll sig bara naturligt. :P Red Hot Chili Peppers har jag aldrig tyckt om, svårt att peka ut exakt vad det är, men Anthony Kiedis är nog till stor del varför. Santana och The Police har jag alltid funnit fruktansvärt tråkiga. :)

 

så kan det gå när man blir känd inom något, och man börjar skriva slut på låtar.
Det är väl inte direkt någon hemlighet att Kiss gjorde de för pengarna från första början.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I dokumentärserien 7 Ages of Rock så intervjuar de Gene Simmons som säger något i stil med "In the beginning, a lot of people hated us. Now, XX number one hits, XX best selling albums and XX millions of dollar later. I say fuck you to those people"

 

:P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

RHCP har väl några få bra låtar. Otherside är väl en av deras bättre som man inte tröttnar på efter några genomlyssningar.

 

Petter har jag heller aldrig gillat. Hans musik känns fejk och han är knappast hård nånstans den gubben.

 

Nickelback är ett skitband.

 

Slash suger han med. Han var bra när han hade Guns N' Roses. Men let's face it.. Han lär aldrig bli bättre än det han lyckades bli under sin tid i GN'R. Axl Rose däremot är det inget fel på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Grejen med Slash är att han är lite av en kameleont. Hans gitarrspel passar in i många olika sammanhang, men det är inte speciellt distinkt eller utmärkande.

 

Glömde nämna Takida. Det borde vara kriminellt att göra så dålig musik.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...