Hoppa till innehåll

Musik Du Ogillar


Guggo
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag har kanske inte rätt att uttala mig eftersom jag bara hört ett fåtal låtar, men jag tycker pink floyd är astråkiga.

Jag trodde att jag gillade dem för att Money är en nice låt. Sen är några andra låtar från The Wall tråkiga! Men jag kanske ska lyssna mer på dem först.

Jag tyckte Radio Gaga var tråk när jag hörde den första gången också ;)

 

Sen har jag tappat lusten för Metallica. Ibland kommer kärleken tillbaka vid de härliga gitarrsolona, men ne. James Hetfield sjunger så himla fult!

Sad but truuueeurghhh! öööh!

 

Ja, precis. Sad, but true.

 

Jag hatar också dubstep, lämnade slöjdsalen igår där några lyssnade på Scary Monsters med Skrillex.

För jag stod inte ut.

 

+Det är mycket jag inte håller med om på din lista, Whore, men av tex Toto, Police, Van Halen... så har jag bara hört ett fåtal låtar så jag säger ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 86
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag har kanske inte rätt att uttala mig eftersom jag bara hört ett fåtal låtar, men jag tycker pink floyd är astråkiga.

Jag trodde att jag gillade dem för att Money är en nice låt. Sen är några andra låtar från The Wall tråkiga! Men jag kanske ska lyssna mer på dem först.

Jag tyckte Radio Gaga var tråk när jag hörde den första gången också ;)

 

Sen har jag tappat lusten för Metallica. Ibland kommer kärleken tillbaka vid de härliga gitarrsolona, men ne. James Hetfield sjunger så himla fult!

Sad but truuueeurghhh! öööh!

 

Ja, precis. Sad, but true.

 

Jag hatar också dubstep, lämnade slöjdsalen igår där några lyssnade på Scary Monsters med Skrillex.

För jag stod inte ut.

 

+Det är mycket jag inte håller med om på din lista, Whore, men av tex Toto, Police, Van Halen... så har jag bara hört ett fåtal låtar så jag säger ingenting.

Min favoriter av Pink Floyd är Animals och Wish You Were Here (Dark Side of the Moon har jag spelat sönder). The Wall är en av mina favoritskivor någonsin, men mycket av det beror på historian som berättas och inte alltid själva musiken, som faktiskt kan bli lite tråkig ibland. Men Pink Floyd måste man lyssna på ett album i sträck och inte en enskild låt för maximal profit. :D Redigerat av Whore
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har lyssnat skamligt lite på Pink Floyd, men jag har en favoritlåt med dem; Post-War Dream.

Vid The Final Cut (som Post-War Dream ligger på) hade Roger Waters ego blåsts upp till groteska proportioner och hans kontroll över bandet ledde till både interna konflikter och kass musik (åtminstone om man jämför med kvaliteten på tidigare alster). Jag föreslår att du lyssnar på allt från deras debut fram till The Wall, efter det har de inte gjort någonting jag tycker är speciellt värt att kolla in.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vid The Final Cut (som Post-War Dream ligger på) hade Roger Waters ego blåsts upp till groteska proportioner och hans kontroll över bandet ledde till både interna konflikter och kass musik (åtminstone om man jämför med kvaliteten på tidigare alster). Jag föreslår att du lyssnar på allt från deras debut fram till The Wall, efter det har de inte gjort någonting jag tycker är speciellt värt att kolla in.

Min bror (som lyssnar betydligt mycket mer på floyd än vad jag gör) ser The Final Cut som deras bästa skiva. :D När jag väl pallar lyssna in mig på dem kommer jag nog inte exkludera något.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min favoriter av Pink Floyd är Animals och Wish You Were Here (Dark Side of the Moon har jag spelat sönder). The Wall är en av mina favoritskivor någonsin, men mycket av det beror på historian som berättas och inte alltid själva musiken, som faktiskt kan bli lite tråkig ibland. Men Pink Floyd måste man lyssna på ett album i sträck och inte en enskild låt för maximal profit. :D

Jag bryr mig sällan om texten. Bara det låter bra med musiken så funkar det! Jag skippar oftastsnesmoralen och anledningen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hatlåtar just nu:

Scary Monsters av Skrillex

Vet varken vem som gjort låten eller vad den heter, men inte fan bryr jag mig. Den går så här: "I put my hands up in the air sometimes, screaming eyyyooo." Tror jag. Ni behöver inte posta någon LMGTFY eller nåt, för det var ingen fråga! Jag vill inte veta!

 

I'm sexy and I know it av LMFAO

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Kan nog inte påstå att jag starkt ogillar något i musikväg, undviker helt enkelt sånt som inte tilltalar mig, men kanske inte för att det är dåligt, snarare att det är ointressant.

Har relativt bred musiksmak, brukar gilla de flesta stilarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen har jag tappat lusten för Metallica. Ibland kommer kärleken tillbaka vid de härliga gitarrsolona, men ne. James Hetfield sjunger så himla fult!

Sad but truuueeurghhh! öööh!

Om du gillar gitarrsolon så är Judas Priest att rekommendera.

 

Rob Halford är grym på att sjunga imo. B)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...