Hoppa till innehåll

Kan Man Ta Bort/dölja Mina Sökningar På Google?


Layton
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 36
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Asså, jag har fått hjälp.

 

Säger inte tack, då jag vet att du inte skriver dte för att hjälpa mig.

Va? jag skrev visst för att hjälpa dig! Jag vet att du hade fått hjälp men jag tänkte bara fylla ut lite extra. Pussycats inställningar var ganska standard medans mina är snäppet mer anonyma och sparar mindre information.

 

Noscript, för att förklara lite vad det gör, är ett tillägg som blockerar alla script på en sida. Så om du går in på en sida som har ett script att t.ex. spara viss information om din dator eller webbläsare, så kan det inte ske om du inte aktivt tillåter det. Dessutom blockerar den många pop-ups och liknande som man oftast råkar klicka på och som leder till sidor som laddar ner skräp på ens dator och onödiga cookies etc.

 

Sen utöver att jag försöker hjälpa dig är tråden en av de kungligare sen fenders tråd om 2012. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då alla moderna hemsidor använder sig av cookies kan man kolla på dem Dave37 för att se vilka hemsidor du har besökt då jag ser att du inte rensar dem vid omstart av webbläsaren. Cache funkar på samma sätt. Tredjepartskakor ser jag inte heller något syfte i att ha kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lyssna på Dave37. Han kan sin sak.

Hans kunskaper har jag ingen nytta av, och det vet han.

 

Va? jag skrev visst för att hjälpa dig! Jag vet att du hade fått hjälp men jag tänkte bara fylla ut lite extra. Pussycats inställningar var ganska standard medans mina är snäppet mer anonyma och sparar mindre information.

Fylla ut lite extra? Seriöst, jag skrev "Tack, jag behöver ingen mer hjälp nu" men du skriver ändå som om verkar som om du skriver för ditt eget nöjesskull. Jag ville ha hjälp för att ta bort historik, jag bad inte om något annat. Och hur ska jag ta din hjälp seriöst när du nämner porrsurfa etc, 4 gånger totalt?

Standars duger alldeles utmärkt för mig, och dessutom så besöker jag ingen privatsurfning, det är googlesökningarna som jag ville ta bort för att jag googlade mycket på "skumma grejer" FÖR ETT HALVÅR SEDAN (behöver inte vara porrsurfning bara för det, och det borde du förstå) och inga sidor. Du "hjälper" mig alltså med helt fel grej.

 

Sen utöver att jag försöker hjälpa dig är tråden en av de kungligare sen fenders tråd om 2012. B)
Vad menar du? Varför är den kunglig? Jaså, den är underhållande i så fall, antar jag? Redigerat av Layton
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att historiken är borta är mest misstänksamt. Ingen ser att du använt privat surfning.

En bra ursäkt är i alla fall att det snabbar upp webbläsaren att rensa historik och kakor och sånt.

Det är faktiskt inte alls misstänksamt. Finns massa ursäkter, typ: "Äh, vill snabba upp det" (som du sa)," den raderades när jag installerade om".

Tror inte att de skulle märka att jag tagit bort det. Så mycket. Tror knappast att de skulle säga "VARFÖR har du raderat det? Jaha, du försöker dölja nåt, va????"

 

Han hjälper bara lite extra. Försök att inte bli sur på det.
Hmm...

Jag tvivlar på det. Han borde faktiskt förstå att när jag redan förnekat att jag porrsurfat så är det uppenbart att jag inte vill ha hjälp om att dölja porrsurfningar..

Sen att han sa att tråden var lika kunglig, vad menas med det, att han tycker det är underhållande?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Hans kunskaper har jag ingen nytta av, och det vet han.

Fylla ut lite extra? Seriöst, jag skrev "Tack, jag behöver ingen mer hjälp nu" men du skriver ändå som om verkar som om du skriver för ditt eget nöjesskull. Jag ville ha hjälp för att ta bort historik, jag bad inte om något annat. Och hur ska jag ta din hjälp seriöst när du nämner porrsurfa etc, 4 gånger totalt?

Standars duger alldeles utmärkt för mig, och dessutom så besöker jag ingen privatsurfning, det är googlesökningarna som jag ville ta bort för att jag googlade mycket på "skumma grejer" FÖR ETT HALVÅR SEDAN (behöver inte vara porrsurfning bara för det, och det borde du förstå) och inga sidor. Du "hjälper" mig alltså med helt fel grej.

Vad menar du? Varför är den kunglig? Jaså, den är underhållande i så fall, antar jag?

Du kan ju inte veta att du inte behöver den informationen jag eller någon annan ger dig förrän du har fått den. Vore tacksam om du slutade dömma ut min hjälpsamhet. Dessutom kanske någon söker på google och har samma eller liknande problem och då gör det inget om det finns lite extern information i tråden. Det är därför t.ex. som "tråden besvarad, lås" inte längre är tillåtet. För att andra kan komma in och spinna vidare och undra mer. Dessutom kanske du får behov av att få en säkrare eller tommare webbläsare snart eller framöver och då skadar det inte direkt om det står här.

 

Om ditt porrsurfande eller vad du nu än gör som är så "skumt": Det är inget konstigt att porrsurfa om det nu är det du gör och jag förstår inte varför du gör en så stor sak av det. Jag antog att det var det du gjorde eftersom det är den vanligaste anledningen till folk vill bli av med sin webbläsarhistorik. Men visst du kanske googlade efter hur man odlar marijuana i garderoben, billiga dildos på tradera eller medlemsavgiften i någon Nazist-förening. Det hade också varit skumma grejjer som jag förstår om du ville bli av med. Annars har jag lite svårt att tänka mig vad som är så skumt att du inte ens vågar säga det här.

 

Tråden är kunglig för att du blir så himla uppjagad för att någon påstår att du har kollat på porr. Om det inte är sant så är det väl inget att gnälla över? Du har ju fått rensat din webbläsarhistorik nu i alla fall.

 

Och det vet du?

Ja det är inte direkt CIA-hemligheter.

 

Davve har koll.
;: Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...