Hoppa till innehåll

Hur Flyttar Man Över Pokemon Från Ett Spel Till Ett Annat


xeliaz
 Dela

Rekommendera inlägg

de gamla pokemon finns ju inte med på white så jag undrar omdet finns något sätt för att flytta över en pokemon till white från heart gold eller platinum och isåfall hur då

Om man läser på Bulbapedia om sk. Poké Transfer så får man fram att man kan byta till sig alla Pokémon från Generation IV-spelen (Diamond, Pearl, Platinum, HeartGold och SoulSilver) genom Poké Transfer Lab i Unova (Route 15) och Pal Park i Sinnoh (Route 221) och Kanto (Fuchsia City).

 

Eftersom Generation IV-spelen HeartGold och SoulSilver är remakes från Generation II-spelen Silver och Gold så finns även Pokémon från dom gamla Generation I-spelen (Red, Blue, Green (JP only) och Yellow) med. Pokémon från Generation III (Treeko, Torchic och Mudkip) finn med i Diamond, Pearl och Platinum.

 

Jag har inte testat detta eftersom jag enbart kör på emulatorer på datorn numera.

 

Jag hoppas att detta ger dig dom svaren som du sökte efter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du behöver en Link Kabel.

Det behöver du väl inte. Eftersom Nintendo DS-modellerna, som kan spela både White och t.ex HeartGold, kan använda Wi-Fi så kan man byta Pokémon via Nintendo Wi-Fi Connection. Du behöver bara en Link-kabel om du ska byta ifrån FireRed eller andra Generation III-spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du måste vara på Route 15 i Pokémon White och samtidigt i HeartGold (antar att du har HeartGold eftersom du nämnde det i början) så måste du vara i Kanto-regionen i Fuchsia City i Pal Park, gamla Safari Zone, och linka via trådlöst nätverk för att kunna göra ett trade till White från HeartGold.

 

Det är det enda sättet. Det kan även gå att linka via en link kabel, men för att slippa att sitta med en kabel mellan er som dessutom kan hoppa ur lätt så rekommenderar jag Wi-Fi.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan inte byta mellan HG/SS/D/P/Pt och Black/White. Men har du två DS så kan du skicka från de tidigare generationerna till Black/White. Inget kan gå tillbaka dock. Du måste ha klarat ligan i Black/White för att ha tillgång till det.

 

Du drar till Black City(om du har White) eller White Forest(om du har black). Där ifrån drar du till Routen(Route 15) vänster om staden/skogen. Där ska du hitta ett hus efter en liten stund som är ett labb. Går man in och rakt fram kommer man till en kille, snacka med honom så börjar han berätta om deras uppfinning etc. Man behöver bara spamma A om man inte orkar läsa. Sen kommer du behöva slå på det andra DS:et.

När du är i menyn där du väljer DS spelet, GBA spelet, pictochat etc. Så väljer du DS Download Play, så kommer det komma en ruta där det står typ "Pokémon White blabla 1/2 players, du klickar på den. Då kommer den ladda ett tag, sen får du välja de pokemon du vill föra över. Sen kommer du få spela ett litet minigame. När det är klart får du över dem till ditt Black/White och killen i labbet frågar om du vill ha dem i ditt party eller direkt i pc:n(tror jag). Sen är du klar.

 

Tada!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
 Dela

×
  • Skapa ny...