Hoppa till innehåll

Moppe Med Eller Utan Kort?


JJespeRR
 Dela

Rekommendera inlägg

Skaffa kort!!!

 

Utan kort är det riktigt onödigt..

 

Du kan (kanske) inte alla trafikregler och kan då vara en fara för dig själv och andra.

 

Att köra med trimm kanske verkar coolt.. Men hur coolt är det med böter/ inte kunna ta bilkörkort när man är 18??

 

Om du har råd med moped + bensin så borde du ha råd met körkortet på ca 800?

 

Lycka till :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 49
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Skaffa kort!!!

 

Utan kort är det riktigt onödigt..

 

Du kan (kanske) inte alla trafikregler och kan då vara en fara för dig själv och andra.

 

Att köra med trimm kanske verkar coolt.. Men hur coolt är det med böter/ inte kunna ta bilkörkort när man är 18??

 

Om du har råd med moped + bensin så borde du ha råd met körkortet på ca 800?

 

Lycka till :)

Varför är det onödigt utan kort? Vad menar du?

 

Fordon har jag kört sen 8 års ålder.

 

Trimm verkar coolt? Man trimmar väl inte för att åka fort? Och sen går en HELT orginal Drac olagligt ändå satt..

Och två kompisar idag i skolan sa också att det är helt onödigt att ta kort.

Och sen vem stannar för polisen isf? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför är det onödigt utan kort? Vad menar du?

 

Fordon har jag kört sen 8 års ålder.

 

Trimm verkar coolt? Man trimmar väl inte för att åka fort? Och sen går en HELT orginal Drac olagligt ändå satt..

Och två kompisar idag i skolan sa också att det är helt onödigt att ta kort.

Och sen vem stannar för polisen isf? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så man stannar då när man har trimm? :rolleyes:

Jag har hört att om du stannar för polisen så bryr dom sig inte lika mycket, om du inte kör i 70 i ett bostadsområde såklart.

 

Samt att om du inte stannar har dom rätt att öppna dörren/sparka dig i sidan så du ramlar.

Detta får dom dock inte göra om du inte knäppt hjälmen, men då skickar dom hem böter om du har reg-skylt för oknäppy hjälm.

 

Vet ej om detta är sant, men ta inga risker...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har hört att om du stannar för polisen så bryr dom sig inte lika mycket, om du inte kör i 70 i ett bostadsområde såklart.

 

Samt att om du inte stannar har dom rätt att öppna dörren/sparka dig i sidan så du ramlar.

Detta får dom dock inte göra om du inte knäppt hjälmen, men då skickar dom hem böter om du har reg-skylt för oknäppy hjälm.

 

Vet ej om detta är sant, men ta inga risker...

Vet inte om polisen får knuffa en, men jag har hört många gånger att en polis inte får jaga en mopedförare, om denna mopedförare inte har hjälm. Det stämmer inte. Men sen kanske polisen inte anser det vara värt att jaga personen för den eventuella olyckan det kan bli.

 

 

Men sen bara för att du jjesperr (eller vad du nu ditt användarnamn är) har kört sedan du var åtta, betyder det inte att du vet allt om trafiken. Jag kan lova dig att du kommer lära dig jävligt mycket.

Redigerat av 4FJSKFJSKGJES
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...