Hoppa till innehåll

Skjuter Ständigt Upp Viktiga Grejer


Whore
 Dela

Rekommendera inlägg

Mitt svar: skit i allt och bli musiker eller något annat man kan leva enkelt på.

Ja, det är jävligt enkelt att leva som musiker. Man spelar ju bara lite gitarr så blir man känd och tjänar miljoner. Mest pengar kommer förstås från alla ens skivor som folk köper när de vill lyssna på musiken.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

OnT:

Det är svårt att ge något konkret tips eftersom det finns så många sätt att hitta sin studiero på. Vissa har väldigt bra självdiciplin och vissa har väldigt dålig. De flesta av mina kompisar väljer att sitta kvar i skolan om det går för att inte bli distraherade eller pluggar gärna tillsammans med någon för att de ska motivera varandra. Vissa måste stänga av datorn helt när de ska plugga eller sätta sig i ett annat rum.

 

Själv har jag rätt bra självdiciplin men det är klart att den sviktar till och från. När det är måndag/tisdag brukar jag tänka över vad jag har att göra under veckan och dela upp arbetet, "på tis gör jag matte, på ons gör jag kemi, tors labbrapport" och så vidare. Jag brukar också hålla fredagen helig och säga att på fredag pluggar jag inte för då ska jag koppla av (sen pluggar jag på helgerna), eftersom jag av erfarenhet vet att jag ändå är för trött på fre för att orka.

 

När det gäller att fokusera så är jag under olika perioder olika fokuserad. Ibland räcker det med att stänga av firefox, ibland måste jag logga ut från skype ockå och några gånger har jag fått sätta upp min starkt röda bakgrundsbild på skrivbordet som det står "JOBBA, HÅLL INTE PÅ!" på för att jag inte ska driva iväg. Jag inser att jag inte är perfekt och lämnar därför tid åt mig själv på lör-sön för att göra det jag itne har hunnit med under veckan. Jag har också som regel att koppla av en timma efter skolan om det verkligen inte finns tid, och då ställer jag en timer på en timma och när den ringer så börjar jag plugga. Jag pluggar också sällan efter kl 22:00 eftersom jag inte jobbar med någon nämnvärd effektivitet då.

 

Du går antagligen gymnasiet så de nya närvaroreglerna förhindrar det säkert men för min del funkar det bra att hoppa över vissa lektioner, läsa på på egen hand hemma och få lite sovmorgon också. Men de flesta klarar inte att självmant gå upp kl 8 och börja plugga i två timmar när de bara kan sova fram till 10.

 

Det är väldigt svårt att börja bete sig på något annat sätt och jag tror att man till viss del måste acceptera hur man beter sig och inte tro att man kan ändra sig till någon välstrukturerad pluggis. Ett tips jag har fått är att dela upp arbetet i mindre delar eller konkritisera det. En sandyna i taget brukar jag tänka. Istället för att säga till sig själv att man ska skriva en hel rapport eller liknande på bara några dar så kan man säga att man ska skriva om den rubriken, den rubriken och den rubriken för att få lite mer konkret vad man ska göra. och så kan man börja med att skriva en och se hur det går. För det mesta börjar det flyta på sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, det är jävligt enkelt att leva som musiker. Man spelar ju bara lite gitarr så blir man känd och tjänar miljoner. Mest pengar kommer förstås från alla ens skivor som folk köper när de vill lyssna på musiken.

Haha :P ja du! så enkelt är det!

 

Men sanningen är den att JAG inte laddar ned musik :P jag köper CD skivor typ för att musiken inte kommer finnas kvar om alla bara laddar ned...

 

(lite off topic men ville bara få det sagt)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, det är jävligt enkelt att leva som musiker. Man spelar ju bara lite gitarr så blir man känd och tjänar miljoner. Mest pengar kommer förstås från alla ens skivor som folk köper när de vill lyssna på musiken.

Aa, fast, nej. Det stämmer inte i verkligheten..

Alexander Hagman, sångare i Raised Fist. Lyssna på den intervju, killen vet vad han snackar om ! Även om han på någon punkt överdriver..

 

"Du tjänar ju pengar på tröjjor, t-shirtar, du tjänar pengar när du spelar live, du tjänar pengar när din låt sätts på en film..."osv

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...