Hoppa till innehåll

I5 2500k


JJespeRR
 Dela

Rekommendera inlägg

Är det här varm för en I5 2500k? Det står på CpuZ och i systemegenskaper i Windows att cpun ligger på 3.6 Ghz, och i Easytune. Men inte i coretemp?

 

Då processorn låg på max..

 

post-98286-1326995935_thumb.png

 

Tycker ni jag ska dra ner till 3.3 stock, då jag har orginal kylaren?

Redigerat av JJespeRR
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det där är normala temperaturer för en ocklockad med stockkylare. Jag rekommenderar hur som helst att köpa en eftermarknadskylare då både temperaturen och även ljudnivån sjunker markant.

 

Så länge du inte överklockat den eller aktiverat turbo så körs den i 3,3GHz.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det där är normala temperaturer för en ocklockad med stockkylare. Jag rekommenderar hur som helst att köpa en eftermarknadskylare då både temperaturen och även ljudnivån sjunker markant.

 

Så länge du inte överklockat den eller aktiverat turbo så körs den i 3,3GHz.

Tillochmed i Bios står det 3.6/3.7 :huh:

 

post-98286-1327005931_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Antar att du har igång turbo-funktonen då?

 

Temperaturerna är väl lite höga, med inte skadliga. Det brukar vara så med stockkylaren, jag rekommenderar ändå att du köper en annan om du har råd.

Tips på eftermarknads kylare? :)

Och är det svårt att byta? Har bytt på en äldre dator med Socket 775..

Bara att skruva lös och ta bort kontakten och sen bara ta bort gamla fläkten? Och göra samma på den nya?? Sätta dit kontakt, skruva fast? Men sen ska man väl ha kylpasta osv? Isf orkar ja inte nu på ett tag iaf :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vattenkylning får du inte tag på under 1000kr och är en rätt krånglig process, inget att rekomendera för nybörjaren. :)

1000kr? Jag skulle säga mer runt 4500, och dessutom behöver du ju också ett chasis om har platser för radiatorer.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...