Hoppa till innehåll

Kan Ej Installera En Amd Drivrutin


Vitdom
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej, jag köpte en ny laptop i december ifrån HP. Men tyvärr fungerar inte grafikdrivrutinerna som jag fick ifrån HP så bra.

 

När jag försöker installera drivrutinerna ifrån amd.com står det att mitt system inte stöds. Kan någon hitta en korrekt drivrutin åt mig? Jag brukar oftast endast använda nVidia, så jag vet inte riktigt hur det fungerar med AMD-grafikkort.

 

Windows 7 Home Premium SP1 64-bit

Intel Core i7-2670QM

AMD Radeon HD 6490M

 

Just nu har jag inga drivrutiner till grafikkortet och kör på den integrerade grafikkretsen i processorn, Intel HD graphics 3000. Men den integrerade grafikkretsen har ju mindre prestanda än grafikkortet, så det känns ju lite konstigt. ;:

 

Jag har även en misstanke om att mitt system skulle vara spärrat ifrån AMD, bara för att det är så. :_ Därför undrar jag om någon är lite 1337 här på fuska som kan förse mig med en hackad version av Catalyst installer, eller en guide med Cheat engine(eller dyl.) som går förbi spärren. Om detta skulle vara fallet och någon kan förse mig med detta får denna person 3250 FM av mig!

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen aning om detta fungerar eller inte, men kanske värt att prova.

 

Could try downloading the drivers, then instead of trying to install them, extract them to get all the files out, and then install the driver through the Device Manager > Update Driver, then pointing it to where you extracted the files, so it picks up the driver and installs it
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har nu lyckats hacka drivrutinen på egen hand. Men nu har jag ett påföljande problem.

 

Drivrutinen och grafikkortet identifieras och inga fel hittas av Windows. Drivrutinerna verkar laddas, men däremot verkar inte grafikkortet användas. Någon som har förslag på en lösning?

 

[EDIT] Felet är nu identifierat. IRQ:n för grafikkortet är inställt på 0xFFFFFFF5 (-11). Detta är ju självklart felaktigt då det inte finns mer än 16 IRQ-adresser, 0x0 - 0xF. Någon som vet hur man ställer in IRQ-adressen manuellt?

 

Konstigt i alla fall att Windows inte fattar att 0xFFFFFFF5 (-11) är en felaktig IRQ-adress... <_<

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...