Hoppa till innehåll

Koppla In En Till Hårddisk


JJespeRR
 Dela

Rekommendera inlägg

lånar denna tråd nu för har några fråor om ssd hårddiskar:

 

vilken är den bästa ssd disken? behöver runt 150 gb.(tror jag)

 

funkar de till stationära datorer, på inet finns det ju 2 alternativ, 2.5" eller 3.5" och det står att 3.5 är till stationära, men det finns inga ssd diskar under 3.5"...

 

och är det värt att köpa?

SSD 2.5 passar både till stationära och laptops
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

lånar denna tråd nu för har några fråor om ssd hårddiskar:

 

vilken är den bästa ssd disken? behöver runt 150 gb.(tror jag)

 

funkar de till stationära datorer, på inet finns det ju 2 alternativ, 2.5" eller 3.5" och det står att 3.5 är till stationära, men det finns inga ssd diskar under 3.5"...

 

och är det värt att köpa?

en Curial M4 eller en Intel 320 är nog bäst

 

det går att stoppa i en 2.5" HDD i en stationär och (koppla) in en 3.5 HDD i en bärbar utan större problem

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ok, tack för svaren, ska bygga datorn i sommar när jag har mera pengar så får se vad jag väljer då, och får hoppas ssd priset har sjunkit

jag skulle säga en sån här: http://www.inet.se/produkt/4303994/samsung...s-128gb-desktop

har själv en sån fast 64GB och den är otroligt snabb, windows bootar och är redo att användas på typ 10 sekunder

sen när du är inne på inet, tryck Datorkomponenter -> Hårddiskar -> Interna (SATA/IDE) -> SSD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag skulle säga en sån här: http://www.inet.se/produkt/4303994/samsung...s-128gb-desktop

har själv en sån fast 64GB och den är otroligt snabb, windows bootar och är redo att användas på typ 10 sekunder

sen när du är inne på inet, tryck Datorkomponenter -> Hårddiskar -> Interna (SATA/IDE) -> SSD

Hur snabbt windows bootar är rätt ointressant imo, jag sätter på datorn när jag behöver den och stänger av den när jag går och lägger mig. Hur snabbt stora kartor i spel laddar, stora program startar etc är mer intressant.

 

Du lär inte märka någon direkt skillnad på en Intel 320 och en Force GT etc vid "normal" användning.

Redigerat av xXHomerXx
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...