Hoppa till innehåll

Borstar Ni Tändernas Insida?


5FJSKFJSKGJES
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 29
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Mina tänder är fett OP. Har aldrig haft ett hål och det enda som verkar kunna hända mina tänder är att dom blir liiite gula. En gång hände det att jag inte borstat tänderna på 5 dagar xD Om jag äter nå godis eller nåt och man känner det lite på tänderna som man brukar göra, så brukar det bara ta en halvtimme typ tills det försvinner. Väldigt renande saliv eller något? xD

 

Anledningen till att jag borstar tänderna är nog för utifall andedräkten skulle vara dålig :D

Redigerat av Svampen2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Självklart!

Men mina tänder faller i sönder snart :( , jag äter sällan godis men när jag gör så köper jag oftast 2 - 4 kg lösgodis. (jag äter upp allt under 1 - 2 dagar)

Enda dåliga grejen med att äta så här är (förutom tänderna) att vissa sido-effekter kan förekomma T ex. Kräkning, men efter 30 min äcklig eftersmak så fortsätter man snabbt där man sluta!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mina tänder är fett OP. Har aldrig haft ett hål och det enda som verkar kunna hända mina tänder är att dom blir liiite gula. En gång hände det att jag inte borstat tänderna på 5 dagar xD Om jag äter nå godis eller nåt och man känner det lite på tänderna som man brukar göra, så brukar det bara ta en halvtimme typ tills det försvinner. Väldigt renande saliv eller något? xD

 

Anledningen till att jag borstar tänderna är nog för utifall andedräkten skulle vara dålig :D

Precis samma för mig.

 

Känt tandvärk någon gång, men efter jag borstade tänderna så försvann det. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Enligt tandläkaren har min emalj försämrats på grund av bristande borstning på tändernas insida, så med den erfarenheten skulle jag rekommendera att man tar hand om hela munhålan.

Det är jäkla knepigt att jag aldrig fått tillsägelse för det. :/

De har alltid sagt du borstar tänderna bra men använd tantråd. (Och nu efter en jäkla massa år gör jag det!)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...