Hoppa till innehåll

Ps3 Eller Xbox?


Inger01
 Dela

Rekommendera inlägg

Funderar på PS3 eller Xbox, vad rekommenderar ni?

Vet inte vilken som är bäst för mig.

Jag gillar sportspel mest.

jag tror det var fel att posta här.

nu kommer bara massa PS3-fanboys skriva PS-TREEEEEEEEEEEEEEEEEE1337!!!!!1!!!1!11!!!11!!!1111

 

Själv tycker jag PS3 är bra, och har bara spelat Xbox ett fåtal gånger, så jag vill inte utala mig om det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Alltså lättare sagt tror jag att ps3 är tyngre (om ni fattar vad jag menar)

 

Själv Föredrar jag Xbox 360 , Det är ju ungefär samma spel till det.

jag vill inte skapa en diskussion nu, men finns det exklusiva spel till 360, som påminner om dom exlusiva till PS3?

Då menar jag Little Big Planet, och Infamous, som jag tror är exlusivt.

Redigerat av Proccito
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du gillar de exklusiva spelen som finns på konsollen som

 

Little Big Planet

Infamous

Uncharted

Resistance

Killzone

Demon´s Souls

Gran Turismo

Heavy Rain

Ratchet & Clank

Motorstorm

Metal Gear Solid

MAG

Socom

m.m

 

Så är PS3 konsollen för dig

 

Om du älskar att spela online hela dagarna så är Xbox 360 konsollen för dig då playstaion har underhåll varje torsdag under 4-5 tim ibland 12-15. Nackdel Xbox live kostar dig 500 kr om året, fördel deras sevrar är snabba och fungerar riktigt bra alltid

 

Om du hatar buggar och fel är då också xbox konsollen för dig då i dom flesta fallen så utvecklar utvecklarna i första hand spelen till xbox då det är lättast att porta från till de två andra formaten (PC och PS3)

 

Om du vill spela upp högupplösta filmer på din platt-tv så är PS3 konsollen för dig

 

Om du vill kunna flytta en avi film från datorn utan att konvertera den till ett annat format och plugga in den i konsollen och titta på den är 360 konsollen för dig

 

Om du har en Windows-phone är 360 konsollen för dig då du kans styra en del av din konsolls funktioner via din mobil om jag inte miss minner mig

 

Om du bryr dig mycket om designen är 360 konsollen för dig

 

Om du vill ha en lätt kontroll som du inte behöver ha stöd från ditt knä för att det inte ska bli jobbigt när du spelar länge så är ps3 konsollen för dig

 

 

Det finns många fördelar och nackdelar det är bara att söka på PS3 VS Xbox 360 på youtube och kolla på ett 20 tal vids sedan jämföra vilka exclusives du gillar och vilka funktioner du gillar sedan design på kontroll och konsoll m.m. Efter det bör du veta vilken konsoll som är dör dig. Själv har jag haft båda konsollerna och jag tycker om båda just nu har jag Xbox för att jag tycker det är jävligt roligt att psela online men funderar på att skaffa en ps3:a senare i sommar för Uncharted, Infamous och LBP serierna.

 

PS: Xbox 360 exlcusives nedan

 

Alan Wake (enbart konsoll exklusiv snart då en PC version släpps väldigt snart)

Dead Rising

Left for Dead

Fable

Forza

Gears of War

Halo

 

Inte lika lång lista men alla serierna har riktigt bra spel. Men Nästan alla på PS3 listan är också riktigt bra som det finns klart större utbud där. Bara så du vet så har jag nu inte tatt med alla exclsuives bara de mest kända.

 

Lista över exlcusives för både 360 och PS3: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video...nth_generation)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...