Hoppa till innehåll

Iste - Ungefär Hur Bra/dåligt?


5FJSKFJSKGJES
 Dela

Rekommendera inlägg

Är det någon som vet hur mycket socker iste innehåller. Innehåller det mycket (som läsk) eller mindre, lite mindre eller mycket mindre? Känns som iste kan vara nyttigt men kanske ändå väldigt onyttigt.

Nu var det länge sen jag drack iste men jag har för mig att det är ungefär 85% socker. Denna siffran kan dock vara rakt åt helvete.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Läsk brukar innehålla ca 10-12% socker. De istéer jag kollat på har innehållit 7-8%. Det är alltså ingen större skillnad, isté är absolut inte nyttigt, drick vanligt té med lite/inget socker alls i istället. Eller juice, det är ju något bättre...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

O jävlar.

85% låter inte bra, men kanske coca cola innehåller mer?

85 % socker!!! :o Hur tänker ni nu, Antz och 4kejrfwdbkbgjes? Det kan ju knappast vara mer socker än vatten.

Men det betyder inte att det är lite socker i läsk och iste. Båda är onyttiga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

85 % socker!!! :o Hur tänker ni nu, Antz och 4kejrfwdbkbgjes? Det kan ju knappast vara mer socker än vatten.

Men det betyder inte att det är lite socker i läsk och iste. Båda är onyttiga.

Haha! Kom på hur idiotiskt det låt nu.

 

Den siffran var nog från pulvret som man blandar med vattnet. Alltså färdigt pulver som man blandar med vatten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...