Hoppa till innehåll

Behöver Lite Feedback!


iBye
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej.

 

Har nu under några veckor suttit och gjort en hemsida. Sidan handlar om hur man ska bete sig på internet för att inte råka illa ut på olika sätt. Sidan riktar sig till de användare som bara kan grunderna, i princip sätta igång datorn och starta en webbläsare men även till de som kan lite mer än så. Anledningen till att jag har skapat sidan är för att försöka höja kunskapen om internet och datorer och på så sätt minska bedrägerier och andra tråkigheter.

 

Det jag skulle behöva hjälp med är att veta om guiderna/tipsen är lätta att läsa och förstå samt om det finns något annat jag kan skriva om. Har försökt täcka det mesta.

 

Så vad tycker Du? All feedback uppskattas :)

 

Länk: evett.se

 

Tack så mycket!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bra stilren design, användarvänligt och enkelt, bra guider och inte minst ett riktigt bra initiativ. Bra att veta för de som fortfarande inte har så mycket kunskaper om internet.

 

Jag har inte heller några speciella tips eller så, det såg bra ut. Nästa steg blir väl att ni måste göra reklam för sidan och få in folk som faktiskt har användning av sidan. På detta forum vet nog de flesta redan detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sneglade igenom sidan lite lätt. Tycker den verkar väldigt användarvänlig, gillar också den enkla designen.

Har ingen direkt kritik att delge just nu.

 

Ok. Säg till om du kommer på något :)

 

Bra stilren design, användarvänligt och enkelt, bra guider och inte minst ett riktigt bra initiativ. Bra att veta för de som fortfarande inte har så mycket kunskaper om internet.

 

Jag har inte heller några speciella tips eller så, det såg bra ut. Nästa steg blir väl att ni måste göra reklam för sidan och få in folk som faktiskt har användning av sidan. På detta forum vet nog de flesta redan detta.

Precis. Har själv stött på många som inte vet ett smack om internet. La till lite reklam under "Visste du att.."? Är egentligen inte så mycket för reklam men tycker att den smälter in ganska bra där under. Har ingen aning vad jag ska sätta där annars så det får sitta där sålänge. Vad tycker du?

 

För att inte ta cred för designen så är det inte jag som har gjort den utan det är ett färdigt Wordpress tema som jag har ändrat så att det passar sidans innehåll :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som sagt är sidan användarvänlig och har en trevlig och ljus design, det du kanske ska lägga till enligt mig är en länk längst ner på första sidan där man kan komma direkt till guiden (skadar aldrig de som är nya vet sällan vart man ska leta efter olika menyer.

 

Sen slogs jag direkt av tanken att du kanske borde ha en snabb genom gång av grunderna först i guiden t.ex. om du inte är 100 % säker på en sida sök på google innan du använder den för att kontrolera vad omdömena är på sidan osv.

 

Samt kanske ha en förklaring på vad som är typiskt reklam för att lura användaren (klicka här du är 10.000 gästen) grejerna som säkert kan lura en godtrogen nybörjare?

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som sagt är sidan användarvänlig och har en trevlig och ljus design, det du kanske ska lägga till enligt mig är en länk längst ner på första sidan där man kan komma direkt till guiden (skadar aldrig de som är nya vet sällan vart man ska leta efter olika menyer.

 

Sen slogs jag direkt av tanken att du kanske borde ha en snabb genom gång av grunderna först i guiden t.ex. om du inte är 100 % säker på en sida sök på google innan du använder den för att kontrolera vad omdömena är på sidan osv.

 

Samt kanske ha en förklaring på vad som är typiskt reklam för att lura användaren (klicka här du är 10.000 gästen) grejerna som säkert kan lura en godtrogen nybörjare?

 

Soad_token

 

Bra idéer. Har dock redan täckt det :) säg till om du kommer på något mer!

 

 

Använd inte order eller slanget "ju" så blir texten lite mer seriös.

I vilket sammanhang menar du? Det enda stället jag kommer på är på startsidan och det har jag ändrat för att det såg lite konstigt ut. Behöver inte vara oseriöst bara för att man använder ordet "ju" dock.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...