Hoppa till innehåll

Private Trackers


cubone
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej!

Är det säkrare att ladda ned från PT än om man gör det "vanligt"?

Isf har någon en invite ska jag skulle kunna få (kan köpa den för fuska mynt, om ni inte vill ge bort den)?

Skulle vara väldigt tacksam för svar! :)

Mvh cubone

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst KawaiiNek0

Ja, det är oftast säkrare att ladda ner från private trackers, sålänge inte nån anti-pirat sitter på samma tracker.

 

Mer än så tänker jag inte säga då jag inte vill åka på en varning för piratkopiering :P

 

Jag har en bitgamer invite om du är intresserad~

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man är mer anonym på privata trackers ja. Det är synd att alla kopplar det till piratkopiering och därmed kommer tråden säkert bli låst. BitTorrent är ett mycket bra protokoll inom IT-världen som precis som http och alla andra nätverksprotokoll kan användas för att sprida alla sorters material. Men så fort man pratar om BitTorrent-protokollet så tror alla att man är en pirat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, ne det förstår jag men kan du pm:a mig om mer info? :)

Admin/(Moderatorerna?) har möjlighet att övervaka PM-kommunikation också, vilken även den gäller under fuska.ses regler. Följ reglerna på fuska.se, prata inte om sådant som strider mot dem. Det kan ni göra på andra sidor där det är tillåtet.

 

Trackers är en serverteknik som används för att ansluta klienter med olika egenskaper till varandra. Det är lika säkert att ladda ner trackerlistor ifrån alla trackers då det är enkelt för en klient att verifiera om en annan klient verkligen har de egenskaper som den utger sig att ha via trackerservern. Om du nu inte under några som helst omständigheter vill ansluta till en speciell grupp av klienter så kan man använda privata trackerservrar.

 

Du frågar efter en inbjudan till en privat tracker utan någon som helst autentisering av dig själv. Detta betyder att om du vill komma undan ifrån en speciell grupp av klienter så kommer dessa naturligtvis att också, precis som dig, kunna lista sig själva på denna privata tracker då det inte finns några autentiseringskrav. Det du försöker åstadkomma är mycket svårt och kräver en krets av fullt autentiserbara personer, vilket nästan inte finns.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vissa privata trackers är mindre privata än andra. Ett gäng kompisar skulle ju kunna göra en som de är väldigt privata med. Sedan finns det sånna som har tusentals medlemmar där invites kommer ut på ett eller annat sätt. Jag har inte jättekoll men jag tror att vanligaste sättet att gå med i privata trackers är genom invites eller om de tillåter begränsat antal registreringar ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tråd låst

 

§3.7 - Allt prat om piratkopiering är strängt förbjudet. Fråga inte, hjälp inte! Detta innefattar cd-nycklar och fildelningsprogram/sajter där upphovsrättsskyddat material sprids eller finns tillgängligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...