Hoppa till innehåll

Reklam


mackie172
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag skulle ha sluta använda spotify istället för att inte ge pengar till de som plågat mig så länge, typ.

Det är ju inte så att Spotify är några ondskefulla människor som sätter reklam bara för att plåga folk...

De kunde lika gärna ha gjort så att man MÅSTE ha premium för att använda tjänsten, och ta bort "gratis"-alternativet.

Så att Spotify har reklam är bara bra tycker jag, då det ger användarna en extra valmöjlighet för hur man vill "betala" för tjänsten.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är väl bara jag som vill ha allt gratis då.

Ja, man vill ju ha allt till en bra deal.

 

MEN reklamen är inte gratis för en. Den plågar en och misshandlar ens sinne till max. Och de är priset att leva i denna värld. 

 

Jag förstår mig inte på hur världen har blivit såhär. Våra tv-kanaler flyttar till Usa då Sverige bara får ha 10/12 minuter reklam per timme enligt svensk lagstiftning. Liksom Tv4 sänder från USA.

 

Sen är det inte nog med att de går samma saker runt och runt. De är som någon söndagsjobbare drar fram sin kassettrulle och letar efter titeln "REKLAM" och trycker in den i bandspelaren lite när han vill.

 

Den ända reklamen jag är intresserad av att se är när de gör reklam för tv-spel eller filmer. Då jag har brist på filmer jag vill se.

 

 

Enligt en osäker källa, som jag tror på är Wikipedia. Där det står och antyder att reklamen kommer från USA då det samtidigt i sverige var lagstiftat att man inte får sända reklam på Tv'n. Men nu var det ju så att i usa fick man sända och de kanalerna från USA tittade svenskar på med. Och då smet reklamen genom råtthålet. Och tillslut fick reklam tillåtelse att sändas på svensk television. 

 

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/TV-reklam

Redigerat av Epixa
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är väl bara jag som vill ha allt gratis då.

Ja, det vill vi väl alla. Men Spotify har en massa utgifter (servrar, licenser osv) som måste balanseras upp med inkomster.

 

 

Den ända reklamen jag är intresserad av att se är när de gör reklam för tv-spel eller filmer. Då jag har brist på filmer jag vill se.

Precis. Reklam är inte bara till för att plåga folks sinnen och vara allmänt störande och jobbiga. Alla kan inte vara intresserade av allt, bara för att du kanske inte är intresserad av make-up reklam betyder det inte att det inte finns någon annan som är det.

Såsom du är intresserad av tv-spel- och filmreklam.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, det vill vi väl alla. Men Spotify har en massa utgifter (servrar, licenser osv) som måste balanseras upp med inkomster.

 

 

Precis. Reklam är inte bara till för att plåga folks sinnen och vara allmänt störande och jobbiga. Alla kan inte vara intresserade av allt, bara för att du kanske inte är intresserad av make-up reklam betyder det inte att det inte finns någon annan som är det.

Såsom du är intresserad av tv-spel- och filmreklam.

Det är redan nog efter andra gången de visar reklamfilmen. Min åsikt är att de borde variera lite med filmerna. Och INTE förstöra riktiga filmer med skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är redan nog efter andra gången de visar reklamfilmen. Min åsikt är att de borde variera lite med filmerna.

Alla tittar ju inte på tv hela tiden, så att sända en reklamfilm två eller fler gånger ser jag inget fel på, eftersom att vissa kan ha missat de andra gångerna den sänts.

 

 

 

Och INTE förstöra riktiga filmer med skiten.

Vad menar du?

Redigerat av Musten
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns inget riktigt behov för reklam alls i dagens samhälle. Vill jag hitta en bra film går jag in på IMDB och kan välja bland alla världens filmer istället för att jag ska sitta och hoppas på att en selekterad film ska visas på TV. Vill jag ha ett spel letar jag på Steam eller liknande. Vill jag hitta bästa schampot letar jag på pricrunner eller nått. Reklam är någon legal form av kollektiv bestraffning för att vi inte konsumerar och förstår vår planet tillräckligt fort.

 

@ WASD: Nej då.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...