Hoppa till innehåll

Bra Musikproduktionsprogram?


kola_king
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag jobbar i Pro Tools, men det är dyrt med alla plugins och grejjer. KoolPro är ett väldigt basic inspelningsprogram som funkar bra. Har inte använt de men Cubase och Logic Pro ska vara bra för MIDI hantering. Jag kör mest audio och då funkar protools jävligt bra. Riktigt bra mixnings och mastringsmöjligheter för audio, kompressorer och EQs. Bredd utbud, sktimånga pluggar att välja mellan men tyvärr - dyrt som fan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Vilket program man ska satsa på beror helt på hur seriöst man vill komma och hur hårt man vill satsa på musikproducerandet. Är det bara en hobby eller en eventuell karriärsmöjlighet?

Jag har förmånen att jobba i musikindustrin och vill hävda att det används en hel del olika musikprogram och ofta i kombination med varandra. Cakewalk, Reason, FL-Studio, GarageBand och Cubase kan vara bra program att checka out, men allt som oftast använder proffsen sig av Logic, då det är det mest flexibla och mångsidiga programmet. Det tar lite längre tid att lära sig och kan vara komplicerat till en början men i slutändan är det värt det.

Finns producenter som använder FL studio tex. Afrojack, men oftast kommer du förr eller senare känna dig färdig och limiterad med FL och därför vilja byta till logic ändå. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...