Hoppa till innehåll

Moped Förslag


Sykeltjuv
 Dela

Rekommendera inlägg

Har tänkt skaffa moped snart, helst crossmoped och har tänkt köra den original. kan lägga ut ca 11-12 k på den

Alltså förslag på mopeder för det priset som går bra original i sverige dvs inte sönderstrypta. inte en slemmig kinapuff som måste lagas var tionde mil.

Har inte tänkt köra offroad utan har tänkt köra till och från skolan som är 2 mil bort

obs klass 2

 

EDIT: lade till klass 2

Redigerat av Sykeltjuv
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Ska du ha klass 2 eller EU (klass 1)

 

En klass två får köra i 25km/h, eller 30km/h om den är gammal (2003 eller äldre tror jag det var).

En EU (klass 1) får köra i 45km/h

 

Jag kan rekommendera en MT5 om du är kort, bra krossmoppe som inte är så hög, så du inte behöver oroa dig om du inte når ner.

Köper du en dyr sådan går den på ca 8000kr

Redigerat av Proccito
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska du ha klass 2 eller EU (klass 1)

 

En klass två får köra i 25km/h, eller 30km/h om den är gammal (2003 eller äldre tror jag det var).

En EU (klass 1) får köra i 45km/h

 

Jag kan rekommendera en MT5 om du är kort, bra krossmoppe som inte är så hög, så du inte behöver oroa dig om du inte når ner.

Köper du en dyr sådan går den på ca 8000kr

Har tittat på en del mt5:or men eftersom de slutades att tillverkas 1999 eller när det var så har jag inte lyckats hitta någon fräsch. Klass 2:or får väll dock gå i max 42 då de blir snabbare när de körts in och strypningen slitits ut. hade tänkt klass 2 men med brist på fina klass 2:or så har jag snarare tänkt mig en klass 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har tittat på en del mt5:or men eftersom de slutades att tillverkas 1999 eller när det var så har jag inte lyckats hitta någon fräsch. Klass 2:or får väll dock gå i max 42 då de blir snabbare när de körts in och strypningen slitits ut. hade tänkt klass 2 men med brist på fina klass 2:or så har jag snarare tänkt mig en klass 1

Jo jag förstår hur du tänker, men du kan ju alltid putsa upp moppen.

MT5or är inte svår-meckade ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det måste vara en klass 2 har jag kommit fram till, hade kanske kunnat få ett billigare klass 1 körkort tack vare kontakter men det går inte länre så som sagt så måste det vara en klass 2, funderar på en lite äldre derbi senda. Andra förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo det verkar som att det lutar mot en mt5 ändå, det finns dock inga i körbart skick i närheten :/ får hålla utkik

Det som är bra med MT5 är att dom är lätta att mecka med, så det är nog inga svårigheter för dig om du fixar till den med farsan eller nått ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...