Hoppa till innehåll

Kan Man Ha Flickvän Ovavsett Ålder?


Rekommendera inlägg

Hej jag o min flickvän har varit ihop ett tag nu och jag har liksom vankat fram o tillbaka på kvällen o undrat en sak som jag är lite orolig över. Hon är nämligen 15 år o blir 16 nästa år o jag är 19 o blir 20 nästa år. nu till min fråga spelar åldern någon roll? för jag älskar värkligen den här tjejen över allt annat o vill inte förlora henne så spelar åldern någon roll egentligen? Tacksam för svar o hjälp mvh lillskiten2

Redigerat av Lillskiten2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vette fan om jag hade velat ha en 16 åring om jag var 20,då måste hon va jävligt het men är ni lyckliga och det funkar så go for it,hon har ju åldern inne så att säga.

4års skillnad blir ju ändå bara mindre och mindre ju äldre man blir.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vette fan om jag hade velat ha en 16 åring om jag var 20,då måste hon va jävligt het men är ni lyckliga och det funkar så go for it,hon har ju åldern inne så att säga.

4års skillnad blir ju ändå bara mindre och mindre ju äldre man blir.

ok ja vi är ju lyckliga tillsammans o pratar o smsar nästan jämt men vad kan föräldrarna göra åt saken? kan dom göra nåt överhuvudtaget?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ok ja vi är ju lyckliga tillsammans o pratar o smsar nästan jämt men vad kan föräldrarna göra åt saken? kan dom göra nåt överhuvudtaget?

Nej, är hon över 15 är hon byxmyndig och ni kan göra precis vadsomhelst med varandra och ingen kan göra något åt saken. Så ha det bra! :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, är hon över 15 är hon byxmyndig och ni kan göra precis vadsomhelst med varandra och ingen kan göra något åt saken. Så ha det bra! :)

Nja, tjejens föräldrar kan se det som utnyttjande av minderårig för att vara helt ärlig (eftersom du snackar om byxmyndigheten). Hur ofta unga faktiskt döms för det är väl tveksamt, men det finns föräldrar (oftast tjejens) som inte vill att ens dotter ska vara med (alltför äldre) killar.

 

Men det sagt, det finns ingen som helst anledning till att inte ha ett förhållande ihop. Var med varandra, var glada och lyckliga tillsammans. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

4 år är väl inte så mycket egentligen, visst det kanske är lite ovanligt men herregud jag känner folk som var ihop med personer som var 7 år äldre. Det viktiga är bara att komma ihåg att man kan få sneda blickar från andra och att man är försiktig och verkligen lyssnar och respekterar sin yngre partner oavsett hur "töntigt" eller "trivialt" man tycker något problem är.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

hejsan!! för mig har kärleken inga direkta åldersgränser, man kan ju va så olika mogen, huvudsaken är ju vad man känner i sitt hjärta, finns inga rätt o fel direkt tycker jag... om nån påpekar att åldersskillnaden så be dem bara hålla käften, inte deras buisness, o hallå, e bara några år! länge leve kärleken, njut o mys på det som känns rätt i hjärtat är aldrig fel så länge man e på rätt sida lagen, gemensamma intressen, o att visa sin kärlek i handling varje dag, ärlighet, tillit, trohet och respekt, omtanke o att prata om allt, och att ha kul o göra saker tillsammans, där e basingredienserna till ett bra förhållande, själva glasyren på den kakan pimpar man själv med ytterligare ingredienser som man själv vill :) jag har haft allt från 10 år äldre till 6 år yngre killar, har varit olika perioder liksom, mitt livs kärlek som precis tagit sitt liv va samma ålder som mig, både han o jag e barnsliga av oss, vi var som gjorda för varandra, samma intressen nästan helt samma livsåskådning o åsikter omi stort sett allt, lika barn leka bäst stämde in på han o mig, men det gäller inte alla ju, många gillar att man tycker olika bara man accepterar olikheterna... B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hejsan!! för mig har kärleken inga direkta åldersgränser, man kan ju va så olika mogen, huvudsaken är ju vad man känner i sitt hjärta, finns inga rätt o fel direkt tycker jag... om nån påpekar att åldersskillnaden så be dem bara hålla käften, inte deras buisness, o hallå, e bara några år! länge leve kärleken, njut o mys på det som känns rätt i hjärtat är aldrig fel så länge man e på rätt sida lagen, gemensamma intressen, o att visa sin kärlek i handling varje dag, ärlighet, tillit, trohet och respekt, omtanke o att prata om allt, och att ha kul o göra saker tillsammans, där e basingredienserna till ett bra förhållande, själva glasyren på den kakan pimpar man själv med ytterligare ingredienser som man själv vill :) jag har haft allt från 10 år äldre till 6 år yngre killar, har varit olika perioder liksom, mitt livs kärlek som precis tagit sitt liv va samma ålder som mig, både han o jag e barnsliga av oss, vi var som gjorda för varandra, samma intressen nästan helt samma livsåskådning o åsikter omi stort sett allt, lika barn leka bäst stämde in på han o mig, men det gäller inte alla ju, många gillar att man tycker olika bara man accepterar olikheterna... B)

Bra lång text! Men dog din kille? :o
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...