Hoppa till innehåll

Wasd Väder


WASD
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 58
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Får man fråga varför det bara finns ett "resultat" på morgondagen? Enligt sidan ska det regna, men ska det verkligen göra det 24 timmar om dygnet? Timme för timme är något du borde lägga in :)

 

Edit: Jag vet att den uppdateras varje minut, men du snackar om att den ska vara användarvänlig, jag får hellre in en halvt säker prognos som kanske har fel med någon grad eller någon millimeter regn istället för att sitta och klicka F5 varje minut :<

 

Nu gick den t.ex. från 13 grader och mulet till 21 grader och sol. Jag är ingen metrolog men jag antar att om temperaturen höjs med 8 grader på en minut inte är speciellt bra :P

 

...Och en minut senare ska det vara 19 grader och 4.4mm regn :P

Redigerat av Lynott
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för feedback. Det som visas är det ungefärliga vädret sisådär mitt på dagen. Många vädersidor ger en siffra för hela dagen samt erbjuder mer detaljerat men att förutspå timme för timme är svårt.

 

Andra vädersidor kan uppdatera med timmars mellanrum och drastiskt ändra prognosen. Ja vågar göra det oftare. Det är inte att temperaturen höjs med 8 grader på en minut, utan att ny data kommit in som ändrar prognosen för morgondagen. Det är inte heller vädret om exakt 24 timmar den visar om du uppfattade det så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror nästan att det är där det ligger WASD- jag personligen skulle hellre vilja ha en "dramatisk" förändring en gång i timmen istället för en gång i minuten ;) Jag förstår att det är jättesvårt att få en stabil rapport, därför kanske man ska fokusera på att få in ett "medel-väder" en gång i timmen istället?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Egentligen så är det ju "bättre" att få se ny data så fort den kommer istället för efter 59 minuter. Jag har kvar det som det är tills vidare men jag förstår om en uppdatering varje minut är för intensivt. Var femte eller tionde kanske skulle vara bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
  • 3 veckor senare...
  • 8 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...