Hoppa till innehåll

Tips På Mat


WASD
 Dela

Rekommendera inlägg

En smoothie eller? Ett problem är dock att föräldrarna brukar sova när jag tar kvällsmat och en mixer kommer väcka dem. Annars kommer jag nog göra det i när jag ska lägga mig vid normala tider.

Ja ungefär, fast jag brukar göra med relativt mycket mjölk så att den inte blir riktigt så tjock som en smoothie. Det är för övrigt även gott att sätta i lite äpple eller päron också, fast då tycker jag att man kan strunta i Oboyen då det inte passar så bra ihop enligt mig. :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 58
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Fruktansvärd post! Klart man behöver näring, och då är inte vatten bästa alternativet :angry:

Fast den 'näring' som de flesta vräker i sig på kvällen, är den nödvändig? Äter man normalt under dagen så skulle jag säga nej på det. Så då kan man vara ekonomisk och gå på det enkla och billiga.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om ni ska äta på kvällen, skippa kolhydraterna. Man behöver inte så högt blodsocker när man ska sova, så håll er istället till fett- och proteinrik mat, så kommer ni sova bättre samt minska risken för diabetes och hjärtsjukdomar. :)

 

Ni kommer dessutom vara mycket mättare när ni vaknar på morgonen om ni tryckt i er ägg och bacon kvällen innan än om ni hade ätit risgrynsgröt, så chansen är att ni äter mindre till frukost och på så sätt lättare kan kontrollera vikten om ni har problem med det.

 

Ur ren häsosynpunkt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Börja laga mat istället, en stark måltid innan läggdags håller dig mätt under natten och du mår som en gud. Snabba och enkla maträtter kan inkludera t.ex. Pytt i Panna och stekt ägg, köp bara ett kilo felix krökarpytt, släng ner i stekpannan ett tag och du är klar! Annars kan du steka nån köttbit till potatis eller dylikt, har du rester ifrån någon köttig måltid? Skär ner allt kött du har och stek det! Tillsammans med nudlar och lite grönsaker har du en soft wook :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om ni ska äta på kvällen, skippa kolhydraterna. Man behöver inte så högt blodsocker när man ska sova, så håll er istället till fett- och proteinrik mat, så kommer ni sova bättre samt minska risken för diabetes och hjärtsjukdomar. :)

 

Ni kommer dessutom vara mycket mättare när ni vaknar på morgonen om ni tryckt i er ägg och bacon kvällen innan än om ni hade ätit risgrynsgröt, så chansen är att ni äter mindre till frukost och på så sätt lättare kan kontrollera vikten om ni har problem med det.

 

Ur ren häsosynpunkt. :)

Jag har nog märkt att jag inte varit alltför hungrig vissa morgonar då jag ätit mycket kvällen innan för att det är gott och jag inte blir helt mätt. Men man behöver ju inte direkt energi över natten. Jag äter mest bröd men jag kanske inte bör göra det på kvällar då om de har mycket kolhydrater.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...