Hoppa till innehåll

Var Är Vi På Väg?


dolan
 Dela

Rekommendera inlägg

Rättigheter har inget med saken att göra, är man idiot är det gynnsamt för sverige om man länmar landet oavsett vad man har fötts eller hur man ser ut. Sen drar du upp en enorm strawman då Mezox aldrig på något sätt har försvarat kriminella.

Nej det håller jag med om, Svensk eller ej, Är man en idiot så ska man straffas för det. Men invandrare har större rättigheter än vi svenskar har. Redigerat av Excitner
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur menar du nu?

1. Illegala har rätt till Socialbidrag, Skrev barnbidrag tidigare men det var fel.

2. Reinfeldt vill att skattebetalarna ska betala av invandrarnas lån.

3. Illegala har rätt till fri tandvård, Inte ens vi svenskar har det.

4. Invandrarna får tacka nej till jobb men får ändå sina bidrag, Skulle det hända en svensk så blir man utskriven ur Arbetsförmedlingen.

5. Invandrare slipper p-böter. http://www.friatider.se/invandrare-slipper-p-boter

6. Vuxna flyktingbarn får förtur till lägenheter.

7. Det mesta av dina skattepengar går till invandrarnas bidrag.

 

21000kr i månaden får dom.

 

http://www.friatider.se/fredrik-malm-ger-f...drarbidragen?fb

 

Älskar man sitt land är man rasist..

Redigerat av Excitner
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Illegala har rätt till Socialbidrag, Skrev barnbidrag tidigare men det var fel.

2. Reinfeldt vill att skattebetalarna ska betala av invandrarnas lån.

3. Illegala har rätt till fri tandvård, Inte ens vi svenskar har det.

4. Invandrarna får tacka nej till jobb men får ändå sina bidrag, Skulle det hända en svensk så blir man utskriven ur Arbetsförmedlingen.

5. Invandrare slipper p-böter. http://www.friatider.se/invandrare-slipper-p-boter

6. Vuxna flyktingbarn får förtur till lägenheter.

7. Det mesta av dina skattepengar går till invandrarnas bidrag.

 

21000kr i månaden får dom.

 

http://www.friatider.se/fredrik-malm-ger-f...drarbidragen?fb

 

Älskar man sitt land är man rasist..

Du skriver mest om invandrare och jag förstår inte vad det har med din kärlek till Sverige att göra :blink: Förresten så tycker inte jag att det är smart att använda en rasisttidning som källa (fria tider).
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du skriver mest om invandrare och jag förstår inte vad det har med din kärlek till Sverige att göra :blink: Förresten så tycker inte jag att det är smart att använda en rasisttidning som källa (fria tider).

Rasisttidning? Vad har du fått de ifrån? SVT mörkade till och med det med socialbidragen. För säger jag att jag älskar sverige och lägger ut nationalsången på facebook t.ex. så blir man automatiskt rasist. Nog om det. Vad säger du om det som jag skrev ovan? Redigerat av Excitner
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rasisttidning? Vad har du fått de ifrån? SVT mörkade till och med det med socialbidragen. För säger jag att jag älskar sverige och lägger ut nationalsången på facebook t.ex. så blir man automatiskt rasist. Nog om det. Vad säger du om det som jag skrev ovan?

Jag vet inte mycket mer om tidningen än det som du länkat till. Till att börja med har de ju lite halvdassigt språk vilket inte direkt ökar förtroendet.

 

Sedan dyker den här formuleringen upp:

 

Beroende på bostad och barnens ålder kan en svensk trebarnsmamma på socialbidrag visserligen komma upp i runt 15 000 kronor i månaden skattefritt, vilket givetvis är oacceptabelt högt

 

Vilken verklighetsbild har man då egentligen? 15000 i månaden är inte mycket på något sätt, om man tänker på att det är ett maxbelopp.

 

Helt klart ingen kvalitativ tidning. Det finns säkert en del artiklar där som är tänkvärda, men man får ta det med en nypa salt, de skriver ju otroligt subjektivt även i de vanliga artiklarna, vilket även det kan ses i citatet ovan.

 

 

I övrigt håller jag med dig om att man ska diskutera invandringsfrågor likt de du tog upp i sak, och det mycket mer än vad som görs i dag, för det finns verkligen stora faktaglapp i debatten. Du gör dock väldigt tydliga generaliseringar och förenklingar i det mesta du skriver, du borde försöka sätta de här problemen i rationella perspektiv, för varken du eller jag vet idag hur mycket skattepengar invandring kostar i förhållande till andra saker i samhället.

 

Det mesta av dina skattepengar går till invandrarnas bidrag.

 

21000kr i månaden får dom.

Det här är ju t.ex. fullkomligt löjligt överdrivet och förenklat, för att inte tala om felaktigt. Om du inte vill precisera mer än såhär är det bättre att du inte skriver alls, för det skapar bara missförstånd. Redigerat av Mumutio
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...