Hoppa till innehåll

Vad Är Det Skummaste Ni Varit Med Om På The Sims 1,2,3?


Jonte1414
 Dela

Rekommendera inlägg

Denna texten blir kanske inte den kortaste men jag har lust att dela med mig av vad jag varit med om!

Allt började såhär: (the sims livets historier) (från the sims 2)

De som är med: Lisa (småbarnet)

Missan (Mamman) Edvin (pappan)

Jill (Barnskötaren)

 

Missan och Edvin jobbade så Jill var med Lisa. När Lisa var i sitt rum och lekte med sina småbarnsleksaker så började det brinna i köket. Jag hade glömt att sätta dit brandvarnare xD Och Jill var ju datorstyrd och hon kunde inte ringa brandkåren. Lisa var för liten för att använda telefon. Så det började brinna. Lisa kom ut från sitt rum och då fanns en massa lågor i köket, lågorna från spisen bredde ut sig över hela köket! Jill sprang ut med Lisa och sen kom Missan hem från jobbet. Hon såg alla lågor och sprang in för att kolla, Jill följde med in. Missan fick eld på sig och började brinna på sig själv! Efter en timme kom Edvin och Jill hade börjat brinna hon också medan Lisa var ute. Då sprang Edvin in men då var det försent. Liemannen kom för att dödsförklara Missan. Och när han kom släktes all eld. Och det slutade brinna på Jill. Köket var fullt av aska. Då bad Edvin döden om ett till liv för Missan. Han lyckades eftersom Missan och Edvin hade stark relation. Då levdes Missan upp! Men stället där hon brann upp var en stor sophög xD som det brann i. Och då luktade hon ju illa. Jill fick sparken och så. Eftersom familjen böhövde återhämta sig med behoven o.s.v. Men under natten blev det FULLT av ohyra så alla fick influensan. Då ringde familjen insektsutrotare och hembiträe för att städa upp askan från köket. Men sen återhämtade det sig. Fasst innan insektsutrotaren och hembiträdet kom, skulle Lisa växa upp till barn. Det blev ingen bra fest. Sen några dagar senare blev det inbrott xD

 

Har ni någon gång varit med om något konstigt i the sims 1,2,3? Skriv det här under isåfall!

 

Dessutom så har den influensan smittat hela kvarteret xD Så hur ska jag göra alla friska? Det hjälper inte med att göra medicin med biotek-stationen och det hjälper inte att de vilar. Hur kan man göra alla friska på ett enkelt smidigt sett? (kanske det finns något fusk?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Herejösses vilken historia! Hade ingen aning om att man kan be liemannen och återuppliva någon.

Tja det slår ju all som jag har och komma med men jag kan försöka:

 

På tal om liemannen: En gång när han hade döddförklarat en gubbe pga ålder gick han på toa?!

En annan gång när han hade döddförklarat en gammal kvinna satte han sig och titta på TV :huh:

 

För några år sen när jag spelade The Sims 2 hände en konstig grej:

Jag hade en Kille och en Tjej ihop med en bebis som låg i spjälsängen, Tjejen skulle plocka upp Bebisen ur sängen men av någon anledning stod hon bara där, vad jag än gjorde stod hon där som om hon var förstenad.

Några dar senare dog hon av hunger och inte långt efter tog polisen bebisen eftersom den inte fått mat på flera dar.

 

En annan sak: Av någon anledning har jag aldrig haft inbrott i The Sims 2 efter att jag insallerade djurliv.

Redigerat av Patrickmannen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det skummaste som hände mig var att en storebror försvann helt och hållet (han var inte ens med i familjen eller nått) i några dagar och när han plötsligt dök upp på skolbussen som vilken annan dag som helst så hade hans lillebror hunnit åldrats om honom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Haha! En gång så började liemannen också kolla på Tv hos mig.

 

Min sim hade av en konstig anledning haft myspys med sig själv (en bugg). Om hon hette Lisa så stod det i hennes minnen: "Hade myspys med Lisa. Whohooop, det var kul, när kan vi göra om det?"

 

Lol.

 

Senaste gången jag spelade Sims för några månader sen så tog ett spöke livet av totalt sex personer på en tomt!

Det var en häxa, tre zombies och två andra personer. Trots att simmarna hade en nära relation till varandra och lyckades återuppliva så log det tillslut tre personer på golvet och liemannen sprang mellan dem, medan spöket skrämde häxan gång på gång tills hon dog.

Trots att jag fuskade som fasen och höll på gav jag tillslut upp för spöket vägrade sluta så alla dog :(

 

Har också framkallat typ incest med hjälp av att en dotter fråntogs från sin familj, och adopterades av den andra, sen blev hon kär i sin "föredetta" bror... eww.

Har också gjort en tjej som gift sig med sin gammelmormor, för det räknas inte som familj, enligt Sims. Därför är det möjligt, haha. Familjeträd.

Har också lyckats få halvbröder att bli tillsammans, genom att deras föräldrar gifter sig efter att dem har blivit tillsammans :)

 

Min stad buggar alltid så ibland är det bilder på hår eller vägar som slingrar sig över hela landskapet.

Jag har också lyckats göra en sim som är plantsim, vampyr, varulv, zombie och häxa samtidigt. Därmed behöver hon solljus eftersom hon är plantsim, men hon tål det ändå inte eftersom hon är vampyr... och på natten blir hon varulv och hon går jättekonstigt. Hon är lite blekare grön, ser arg och knäpp ut, och har en häxhatt över sitt gröna löv hår.

 

Kommer inte ihåg så mycket just nu. Men jag har många historier :) haha. Får börja spela Sims snart igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen är det skumt att en sim inte kan dör när den sover... o,o Det borde den kunna, iallafall av ålder. Då kan man ju dö i sömnen i verkligheten.

 

Aja, men jag har fått riktig epidemi i hela kvarteret från att den där familjen jag berättade om innan hade fått influensan av alla ohyran efter branden. I NEED HELP!

 

Nu kom jag på, i min första familj.

Så fick jag lite hjälp av min syrra.

Familjen hette Johnsson, mamman hette Kamilla, pappan hette Peter. Sen födde de ett barn.

Men innan barnet ens blev småbarn så dog pappan o_O

Jag ville testa att adoptera ett barn. Och då kom de med en Arvid.

Mamman var fortfarande ledsen, och hon var typ helt galen.

Det biologiska barnet hade dålig uppväxt i tonåren. Det är det jag minns! xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
Gäst Jesper93

En gång när jag skulle ta dö på han Daniel Trevlig eller vad han heter så fick jag han att gå i poolen och tog bort stegen ( hade året Runt installerat) så varenda dag även när det blev vinter, höst vår sommar så simmade han runt i poolen utan att dö 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
 Dela

×
  • Skapa ny...