Hoppa till innehåll

Imba


Rekommendera inlägg

Det är mest slödder där Jag tycker inte om tanken att gruppforumet är ett dolt ställe där man prata om vad som utan att någon mod eller admin lägger sig i. Allt de där anonyma håller på att försvinna från internet. enligt min åsikt tycker jag admin borde återskaffa gruppforumet. Och där de allmänna reglerna håller som på flashback där man kan säga vad som.

 

Offtopic:

Om det där som gör internet mindre anonymt. Ett fint exempel: Youtube vill ha förnamn och efternamn istället för ett vanligt användarnamn. Och att de vill ha telefon nr utan anledning, eller jo den anledningen som finns är att man inte kan bli hackad lika lätt.

 

Ett till exempel. Varje hemsida kan man få tag på ett eller annat sätt besökarnas ip och med det ip så kan man se exakt vart datorn är adress och vilket bredband du sitter på ja det mesta. Och man kan se vilka som bor på den adressen. Då ser man namnen. Söker man bara på Facebook eller google på namnen och vart så ser man bilder hur personerna ser ut. Och allt detta kan man göra via webbläsaren, bara man får ip nummret.

 

Så Anonymt är det med internet idag.

Redigerat av Nimrood
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

§5 - Anmälningar

Olika saker på Fuska har anmälningsfunktioner. Ser du en kommentar, ett inlägg eller kanske en bild i gallerian som bryter mot reglerna så skall du anmäla detta. Skriv helst inte att du har anmält utan gör det bara. Detta för att undvika onödiga konflikter mellan medlemmarna. Är du osäker på om något bryter mot reglerna så kan du alltid ändå göra en anmälan. Anmälan utan grund raderas enbart när vi granskar de. I grupper så är det gruppägaren som är ansvarig för anmälningar.

 

Tråd låst.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...