Hoppa till innehåll

Billig Speldator


Nixous
 Dela

Rekommendera inlägg

Du vill inte ha en billig dator. Du vill ha en prisvärd dator. Du kan köpa en för 10k nu som håller i 4 år eller en för 5k som håller i två år och sen en till för 5k om två år igen. Grovt uppskattade siffror. Men en dator idag som är så prisvärd som möjligt kan kosta 7-8k utan OS och ihopbyggnad.

 

Du vill inte heller ha windows 8.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kolla vad din skärm är inställd på. Om du har 60 Hz på skärmen finns det ingen mening med att ha högre fps än 60 då skärmen ändå inte uppdaterar snabbare. Helt jävla meningslöst vara fps-kåt då.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kolla vad din skärm är inställd på. Om du har 60 Hz på skärmen finns det ingen mening med att ha högre fps än 60 då skärmen ändå inte uppdaterar snabbare. Helt jävla meningslöst vara fps-kåt då.

Dock sätt 80-90 fps. eftersom om din dator av någon anledning skulle droppa frames så skulle du börja lagga. men sätter du 80+ och droppar frames kommer du inte märka det (om du inte droppar under 60fps).

Redigerat av V0LFI
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Funderar med på att punga speldator. Väntar lite mer för att klämma ut den sista saften ur kontokortet.

Köp inte en färdig byggd dator :) Du får ut mer om du bygger ihop själv (eller väljer delar och ber någon "profesionell" sätta ihop den)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Köp inte en färdig byggd dator Du får ut mer om du bygger ihop själv (eller väljer delar och ber någon "profesionell" sätta ihop den)

Dock är jag själv inte sugen på att slänga ihop en dator. Och har inte tid och lust att fiffla ihop den. Även om jag kanske kunde. Känner dock några som kan trycka in sakerna i chassit. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dock är jag själv inte sugen på att slänga ihop en dator. Och har inte tid och lust att fiffla ihop den. Även om jag kanske kunde. Känner dock några som kan trycka in sakerna i chassit. 

Jag kan, men förvänta dig inte att den fungerar!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dock är jag själv inte sugen på att slänga ihop en dator. Och har inte tid och lust att fiffla ihop den. Även om jag kanske kunde. Känner dock några som kan trycka in sakerna i chassit.

Det är förvånansvärt enkelt. visserligen är jag väldigt glad och tacksam att jag hade WASD vid min sida så jag inte behövde oroa mig. Men ärligt talat är det inte mycket svårare än att bygga ihop en legobyggsats med 7 delar. Särskilt inte om man har en video på samtidigt. Finns många bra och pedagogiska videos om det på youtube. Kan varmt rekommendera att bygga själv då du sparar tusenlappar och har mycket bättre förståelse av vad som gör din dator till det den är.
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är förvånansvärt enkelt. visserligen är jag väldigt glad och tacksam att jag hade WASD vid min sida så jag inte behövde oroa mig. Men ärligt talat är det inte mycket svårare än att bygga ihop en legobyggsats med 7 delar. Särskilt inte om man har en video på samtidigt. Finns många bra och pedagogiska videos om det på youtube. Kan varmt rekommendera att bygga själv då du sparar tusenlappar och har mycket bättre förståelse av vad som gör din dator till det den är.

+ du kan inte göra någon direkt skada på dina komponenter sålänge du har ESD-band (kostar 40kr)...

 

Min nästa dator skall jag bygga ihop själv !  du kan då uppdatera den enklare och du vet hur alla sladdar går osv.

du gör kabeldragning själv)

Redigerat av V0LFI
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eller så lägger man på typ 700kr på inet så får man allt ihopbyggt samt 2 års garanti. Fortfarande mycket billigare än en märkesdator. Jag gjorde detta när jag köpte min dator för 4½ år sen och inte var helt säker kring att bygga den helt själv.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...