Hoppa till innehåll

Lg Optimus 4X Hd, Cm10 Rom Eller Pacman Rom?


prestige
 Dela

Rekommendera inlägg

Nu är det så att jag har uppdaterat min 4x från ICS till Jelly Bean. Många hade problem med att det var massa buggar och krascher och buggar. Men de kunde man lösa genom att göra en Factory Rest. Det funkade för mig. Men vissa programer kraschar ....Och RAM minnen är inget vidare med de.

På ICS var ram minnet på alltid 300+ M, men nu när jag har JB är den alltid alltid under 250M.  är inte van att se ram minne så lite ^^ blir nästan förbannad ju xd

 

Men nu kommer vi till saken. Jag tänkte flasha mobilen om till antingen CM10 eller PACMAN för där har jag sett att man får högre ram, 400M+

Men frågan är vad är skillnaden mellan CM10 och en PACMAN rom ?

Vad skulle ni välja mellan av dessa?

eller finns det några andra bra rom som ni rekommenderar?

 

Om CM10 vad ska man ta en Nightly version eller RC? http://get.cm/?device=p880 vad är skillnaden?

 

ps.

Jag är newbie.

 

Mvh Prestige

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

CM10.1 är en väldigt trevlig och lätt rom!

 

Pacman rom är CM10.1, ParanoidAndroid (även kallad AOSPA) och AOKP i ett, d.v.s. tre roms i ett men jag skulle hellre valt CM10.1, faktiskt. 

 

Skit i RC's, det är bara omdöpta nightlies som har kodbas från en nightly så jag tycker du ska köra vidare på nightlies. Du behöver inte uppdatera varje dag bara för det släpps en ny varje dag. Du kan låta det gå så långt som en vecka eller mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

CM10.1 är en väldigt trevlig och lätt rom!

 

Pacman rom är CM10.1, ParanoidAndroid (även kallad AOSPA) och AOKP i ett, d.v.s. tre roms i ett men jag skulle hellre valt CM10.1, faktiskt. 

 

Skit i RC's, det är bara omdöpta nightlies som har kodbas från en nightly så jag tycker du ska köra vidare på nightlies. Du behöver inte uppdatera varje dag bara för det släpps en ny varje dag. Du kan låta det gå så långt som en vecka eller mer.

Okey, men hur är det med kameran på CM10.1 nu då? funkar dem bra nu eller ? För jag kommer ihåg när jag hade Cm7 på min gamla HTC för år sen, där var ju kameran skit kass.

 

Eller vad är det bra med att ha Cm10.1 egentilgen, jag vet nu knappt varför jag ska flasha om, ..bara för RAM minne ..hmm...Min nuvarande JB funkar ju liksom helt fint fint...hmm.

 

Men skulle ni ändå byta från Stock rom till annat custom rom (ex. cm10)?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...