Hoppa till innehåll

Iphone 5C Och Iphone 5S-Tråden


admin
 Dela

Rekommendera inlägg

Då är det snart dags för nya iPhones, denna gång ryktas det om iPhone 5C och iPhone 5S. Anledningen till att det även blir en 5C är för att Apple bland annat vill snabba på övergången till nya lighting-kontakten samt att de vill ha en billigare mobil att tillverka. 4/4S innehåller tydligen dyrare material såsom glas etc så därför är det bättre att sluta med dessa som "budgetmobiler".

 

Lite info om iPhone 5C och bilder finns här:

http://www.zdnet.com/production-of-low-cost-iphone-5c-draws-allegations-of-poor-working-conditions-7000018705/

 

Kort och gott så skall det vara en billigare modell i plast. Den skall vara jämförbar med iPhone 5 i prestanda dock enligt ryktena. Ev. kommer Siri att vara inaktiverat dock. (Ingen större skillnad i Sverige). 5C kommer vara i plast och finnas i många olika färger.

 

Om iPhone 5S så har det kommit fram att den skall få nya generationens processor, dvs A7. Kameran kommer även den troligen att uppgraderas även om det kanske inte blir just på megapixlar. Det går rykten om att den kommer att få 4G som skall fungera mer eller mindre i hela världen samt att den även i hemknappen kommer att ha inbyggd fingertrycksläsare som skall användas för att låsa upp telefonen istället för pinkod. Utseendemässigt så skall den vara mycket lik nuvarande iPhone 5. Det går dock lite rykten om att den även skall komma i guldfärg utöver svart/vit.

 

Ryktena säger att Apple kommer att presentera sina nya telefoner den 10 september 2013...

 

---

 

Så vad tror ni om nya iPhone 5S/5C? Några förväntningar? Någon av dessa som ni är sugna på?

 

Själv kommer jag byta ut min 4S mot en 5S tror jag. Sedan jag började använda min iPhone så har jag blivit extremt mycket effektivare på att jobba och mycket snabbare på mejlhantering etc. Godkännande av nya fusk etc går riktigt smidigt nu med hjälp av mobilen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Jesper93

Då är det snart dags för nya iPhones, denna gång ryktas det om iPhone 5C och iPhone 5S. Anledningen till att det även blir en 5C är för att Apple bland annat vill snabba på övergången till nya lighting-kontakten samt att de vill ha en billigare mobil att tillverka. 4/4S innehåller tydligen dyrare material såsom glas etc så därför är det bättre att sluta med dessa som "budgetmobiler".

 

Lite info om iPhone 5C och bilder finns här:

http://www.zdnet.com/production-of-low-cost-iphone-5c-draws-allegations-of-poor-working-conditions-7000018705/

 

Kort och gott så skall det vara en billigare modell i plast. Den skall vara jämförbar med iPhone 5 i prestanda dock enligt ryktena. Ev. kommer Siri att vara inaktiverat dock. (Ingen större skillnad i Sverige). 5C kommer vara i plast och finnas i många olika färger.

 

Om iPhone 5S så har det kommit fram att den skall få nya generationens processor, dvs A7. Kameran kommer även den troligen att uppgraderas även om det kanske inte blir just på megapixlar. Det går rykten om att den kommer att få 4G som skall fungera mer eller mindre i hela världen samt att den även i hemknappen kommer att ha inbyggd fingertrycksläsare som skall användas för att låsa upp telefonen istället för pinkod. Utseendemässigt så skall den vara mycket lik nuvarande iPhone 5. Det går dock lite rykten om att den även skall komma i guldfärg utöver svart/vit.

 

Ryktena säger att Apple kommer att presentera sina nya telefoner den 10 september 2013...

 

---

 

Så vad tror ni om nya iPhone 5S/5C? Några förväntningar? Någon av dessa som ni är sugna på?

 

Själv kommer jag byta ut min 4S mot en 5S tror jag. Sedan jag började använda min iPhone så har jag blivit extremt mycket effektivare på att jobba och mycket snabbare på mejlhantering etc. Godkännande av nya fusk etc går riktigt smidigt nu med hjälp av mobilen.

Trip Chowdhry, analytiker på Global Equities Research, har gjort sig ett namn som en av Apples starkaste kritiker. Med jämna mellanrum har han kritiserat företagets innovationskraft och förutspått att nya produkter (däribland iPad Mini) ska floppa.

 

Därför väcker det viss uppmärksamhet att Trip Chowdhry nu hävdar att iPhone 5S kommer bli den mest framgångsrika produktlanseringen i Apples historia. Men det beror inte på att mobiltelefonen i sig är särskilt imponerande.

 

Enligt Chowdry kommer nämligen iPhone 5S att få draghjälp av ”Jobs”, filmen där Ashton Kutcher spelar rollen som Apples legendariska grundare Steve Jobs. Biobesökarna kommer att fyllas av positiva känslor gentemot Apple och vallfärda för att köpa företagets produkter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Intressant, det hade jag inte ens tänkt på. Men när du säger det så har jag läst om filmen. Frågan är dock om inte 5s kan dra åt sig en hel del intresse på egen hand. Fingeravtrycksläsare och guldfärgning kan säkert locka många. Även nya 5C kan säkert plocka en del om priset är rätt, dvs den hamnar i en undre prisnivå där målgruppen stått över pga priserna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Well.. jag håller med Nokia som skriver detta på sin facebook:

 

Thanks, #APPLE

 

1273674_560515223996127_736930904_o.png

 

 

Den kommer komma i guld! Dock är jag fortfarande rädd att skaffa en Iphone 5S  då apple samarbetar med USA regering. Om då jag ska sätta in mitt fingeravtryck!

Gillar du enkla mobiler rekomenderar jag dig att kolla in Nokia Lumia 920! (på bilderna)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När det gäller fingeravtrycken så har du redan lämnat dessa vidare ifall du innehar ett svenskt pass. Skulle du sedan åka till USA så kommer du inte in i landet utan att lämna dina fingeravtryck... Så personligen ser jag det som ett väldigt litet problem. Sedan påstår ju även att Apple att fingeravtrycken bara lagras i själva telefonen, skulle de vara så, så är det troligen lättare att "ta" fingeravtrycken på utsidan av telefonen.

 

Personligen så tror jag starkt på fingeravtryckläsaren så länge den kan fungera tillräckligt bra och snabbbt. När det kommer till själva telefonen så var det ju väldigt trevligt att de fick riktigt 4G i sverige, gäller ju båda de nya modellerna. Anser även att det är helt rätt av Apple att fortsätta att sätta stort fokus på kameran även om man denna gång lämnar megapixlarna. Men visst, ingen ide att satsa på de ifall man inte kan få de att se helt bra ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När det gäller fingeravtrycken så har du redan lämnat dessa vidare ifall du innehar ett svenskt pass. Skulle du sedan åka till USA så kommer du inte in i landet utan att lämna dina fingeravtryck... Så personligen ser jag det som ett väldigt litet problem. Sedan påstår ju även att Apple att fingeravtrycken bara lagras i själva telefonen, skulle de vara så, så är det troligen lättare att "ta" fingeravtrycken på utsidan av telefonen.

 

Personligen så tror jag starkt på fingeravtryckläsaren så länge den kan fungera tillräckligt bra och snabbbt. När det kommer till själva telefonen så var det ju väldigt trevligt att de fick riktigt 4G i sverige, gäller ju båda de nya modellerna. Anser även att det är helt rätt av Apple att fortsätta att sätta stort fokus på kameran även om man denna gång lämnar megapixlarna. Men visst, ingen ide att satsa på de ifall man inte kan få de att se helt bra ut.

 

Är du hög? :p

 

Fingeravtrycksläsaren kommer vara coolt första fem minuterna, sen en "jaha"-upplevelse på det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blev inte jätteimponerad av någon av telefonerna, men tror även att jag kommer köpa 5s lite enare då jag planerar att övergå till iPhone från min s3:a.

 

Fingeravtrycksläsare tror jag kan vara ganska praktiskt, däremot hade det enligt mig varit lämpligare att ha den på baksidan som HTC One Max verkar ha.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis.. Fingeravtrycksläsaren ersätter kodlåset och blir därmed extremt användbar. Handlar om det och inte om det är coolt eller liknande i 5 minuter. Fungerar den bra så kommer den användas flertalet gånger varje dag, dvs varje gång man låser upp telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...