Hoppa till innehåll

Xsplit Broadcaster


joakim10
 Dela

Rekommendera inlägg

shoo, nu är det så att jag vill börja streama jag tänkte använda XSplit Broadcaster. så då ska man ju trycka på "broadcast" sen "add channel". men det kommer bara fram "more" och när jag trycker på den kommer broadcast plugin store fram... dock vet jag inte vad det är för det kommer fram ett litet fönster där det står "failed loading plugin store. please try again later"... vet inte vad jag ska göra. snälla hjälp! tack i förhand

post-93189-0-92884100-1383434576_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Kan inte annat än att rekommendera Open Broadcaster Software istället för något betal-program såsom XSplit.

OBS är gratis och har nog allt som även Premium versionen av XSplit har.

 

Där du även har GameCapture, dvs den fångar endast spelet oavsett fönster eller fullskärm.

Xsplit är gratis att streama med, bara det är du betalar för att få allt i Xsplit, men gratis versionen funkar endå.

Redigerat av Proccito
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det beror nog på hur seriös man vill vara. Vill man bara livestreama för skojs skull så funkar den.

Men ja, mycket är begränsat.

Beror på spelet, men oftast måste man ju köra i windowed för att screen capture ska funka (för att det inte finns game capture i gratisversionen), och det är ju enligt mig jobbigt även om man bara ska streama för skojs skull.

 

Eftersom att OBS ändå är gratis och funkar väldigt galant så ser jag ingen anledning till varför man ska begränsa sig genom att köra xsplit's gratisversion.

Redigerat av Musten
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...