Hoppa till innehåll

Hur Fuska Bör Räddas


5FJSKFJSKGJES
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej! Vi vet alla att fuska.se är ett döende forum och tänkte att vi kunde prata om hur det bör lösas. Hur ska man rädda fuska.se till att bli så aktivt som det var för 5-6-7 år sedan?

 

Jag tror att hemsidan borde byta huvudfokus. Visst bör fuska-delarna vara kvar men "fusk" har en allt mindre marknad i spel numer. Nu börjar bland annat mikrotransaktioner ta över så att de inte väljer att ha med fusk och liknande. Men frågan är vilken inriktning då, det vet jag inte.

 

Vad tror ni?

Redigerat av 4FJSKFJSKGJES
Flyttad.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med att fusk sakta men säkert kommer att bli mindre besökt, detta då de flesta spelen nu för tiden inte innehåller rena fusk. Gällande Fuska.se så aktiviteten rätt hög, dock har forumet drabbats negativt på senare tid.

 

Men för att ställa en fråga, vad skulle ni vilja få upp när ni klickar på ett spel på Fuska.se utöver fusk. Finns det något som ni kanske besöker andra sidor för att kolla specifikt kopplat till spelen?

 

Onlinespel-sektionen, vad anser ni om den? Skall det satsar mer på den? Rentav integrera spel9.se i Fuska.se mer kanske?

 

Frågesporter, här kommer det hända lite mer framöver är tanken. Men har ni egna förslag?

 

Grupper, tanken är att dessa tas bort på sikt. Befintliga grupper kommer dock att leva kvar som de är tillsvidare eller tills ägaren väljer att kontakta mig och jag tar bort de.

 

FuskaMynt, vad skall man spendera dessa på? Några förslag?

 

Sedan har jag något på gång... Kan bli rätt skoj!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mer information kring spelen tror jag skulle vara intressant. Pris från olika återförsäljare, nyheter kopplade till spelen. 

 

Jag visste inte ens om att den finns en onlinespel-sektion här nu, beror väl mest på att jag inte besöker fuska.se längre. Detta då det bästa med hemsidan, forumet, är så inaktivt. Men en onlinespels-sektion vore nog ganska bra. Något som gör att det blir mer användare och därmed lite mer aktivitet i forumet. Kan tänka mig att fuska.se är ganska bra besökt ännu men jag tror det inte kommer bli bättre om inget vettigt görs.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nejnejnej, även fast forumet är dött, och egentligen väldigt tråkigt, så tycker jag inte att det ska läggas ned. Det är något speciellt med fuskas forum. Man har många minnen av alla år här, även och jag i te har varit medlem här i närheten av så länge som vissa andra.

 

Lyfta fram recensioner igen kanske, fast lite mer? Lite Gamereactor-style fast med bidrag från medlemmarna, reward FM.

Något sådant tänkte jag också. Typ ha en egen flik eller vad det nu heter för recensioner i menyn. Medlemmar får skriva recensioner och få FM eller liknande i belöning.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Håller med att fusk sakta men säkert kommer att bli mindre besökt, detta då de flesta spelen nu för tiden inte innehåller rena fusk. Gällande Fuska.se så aktiviteten rätt hög, dock har forumet drabbats negativt på senare tid.

 

2. Men för att ställa en fråga, vad skulle ni vilja få upp när ni klickar på ett spel på Fuska.se utöver fusk. Finns det något som ni kanske besöker andra sidor för att kolla specifikt kopplat till spelen?

 

3. Onlinespel-sektionen, vad anser ni om den? Skall det satsar mer på den? Rentav integrera spel9.se i Fuska.se mer kanske?

 

4. Frågesporter, här kommer det hända lite mer framöver är tanken. Men har ni egna förslag?

 

5. Grupper, tanken är att dessa tas bort på sikt. Befintliga grupper kommer dock att leva kvar som de är tillsvidare eller tills ägaren väljer att kontakta mig och jag tar bort de.

 

6. FuskaMynt, vad skall man spendera dessa på? Några förslag?

 

Sedan har jag något på gång... Kan bli rätt skoj!

1. Problemet är just sidans association med specifikt fusk. Vi som har varit på sidan i år vet att så inte är fallet, men nya medlemmar vet inte det. Fuska har bytt namn tidigare, och det är dags att sidan byter namn igen om den vill överleva.

 

2. Trailers, recessioner och gameplay. Huruvida spelet är tillgängligt på Steam eller inte och ungefär vad det kostar.

 

3. Ja, integrera.

 

4. De är småroliga men långt ifrån viktiga.

 

5. Tar du bort grupperna så dödar du forumet om möjligt ännu mer. Det dåliga engagemanget de senaste året är en kombination av sidans namn som inte passar i tiden, faktumet att du förr inte kommunicerade med medlemmarna och körde ditt eget race och att Kattgruppen bannades och du till följd av det förlorade de 20 mest aktiva medlemmarna på sidan, och det var en stor del av aktiviteten. Grupperna måste fixas snarast då det är dem som gör att fuska känns som ett community. Det behövs nya unga medlemmar som startar och driver gruppforum, nya små tonårsrebeller som "leker" på sidan tävlar med varandra om bästa gruppforumet. På så sätt skapas stadiga fästen för aktiviteten och den aktiviteten flödar sedan över i övriga forumet, det är så det har funkat i alla år från Oztown till IMBA.

 

6. Gruppforumfunktioner och varningskort givetvis.

Redigerat av Dave37
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker absolut att vi borde satsa mer på nyheter relaterade till spel, användraskriva recensioner, trailers och lite walkthroughs (kanske till och med video-walkthroughs?). Onlinespelsektionen låter som en bra idé. FuskaMynt borde fortfarande läggas på varningskort och gruppformunfunktioner, men de borde bli enklare att få tag på (Har det ändrats, senast jag var här var den 1 mars?). Frågesporterna var kul i början, med spårade sedan ur när frågesporter som innehöll frågor såsom: 

 

 "SGDFGDFG" 

1. SGFSFG

2.SDFS

3.GHGHG 

uppstod. Men vi borde också göra lite mer reklam för oss själva, typ Facebook, Twitter, YouTube? Självklart förstår jag att detta blir dyrt och så, men ändå...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om det finns ett större intresse för guider så skulle jag kunna bygga ihop något skoj system för det. Frågan är bara vad för upplägg ni föredrar?

 

Ett alternativ är att lägga guiderna under kategorierna som finns idag, dvs PS3/PC/MAC etc.. Det räcker ju rätt långt och då får man ändå hålla sig till just de konsoler som finns.

 

Gällande frågesporterna så är jag tacksam om ni anmäler de oseriösa. Dessa flyttas då till kategorien oseriösa och syns inte bland de andra. Samma sak gäller frågesporter som innehåller personliga frågor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Guider på allting. Tex spel, pc, mac, hur man gör för att föra över saker från mobilen till datorn, hur man tillagar den perfekta omeletten osv. Självklart skrivet av medlemmar B)

 

För fm ska man kunna köpa "ändra titel" för den har jag sparat till i 3 år

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om det finns ett större intresse för guider så skulle jag kunna bygga ihop något skoj system för det. Frågan är bara vad för upplägg ni föredrar?

 

Ett alternativ är att lägga guiderna under kategorierna som finns idag, dvs PS3/PC/MAC etc.. Det räcker ju rätt långt och då får man ändå hålla sig till just de konsoler som finns.

 

Gällande frågesporterna så är jag tacksam om ni anmäler de oseriösa. Dessa flyttas då till kategorien oseriösa och syns inte bland de andra. Samma sak gäller frågesporter som innehåller personliga frågor.

Nja, då forumet är såpass inaktivt behövs ju något som drar folk till fuska. Guider skulle kunna vara en egen del av sidan, såsom forumet, nyheter, fusk, frågesporter osv som man kan komma åt från både forumet och "huvudsidan".

 

För övrigt tycker jag att det ska finnas olika kategorier för nyheterna så att man väljer kategori när man skriver en. Till exempel, spel, datorer, annan teknik eller liknande. Något sånt iaf, det blir ganska rörigt med alla nyheter inproppade på ett ställe. I början när man går in på fuska.se så borde man kunna se alla nyheter, men sedan borde man kunna välja om man tex vill se nyheter om bara spel eller liknande. Du skulle även kunna rekrytera personer inom de olika ämnena eller bara personer som skriver nyheter för att få fart på den delen av sidan. Just nu är nyheterna en ganska rörig sida men nyheter om lite vad som helst, och inte ett särskilt stort utbud av nyheter är det heller.

 

Ber om ursäkt för slarvigt inlägg, skrev ihop det snabbt bara.

Redigerat av Fjeddo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...