Hoppa till innehåll

Pi Apache2 Server Public?


Rekommendera inlägg

Jo har fixat en apache server, men problemet är att den går bara via nätverket (Local) jag har tyvärr suttit i flera timmar och försökt lista ut hur man får den Public. Jag har testat att Portforward'a alla ip adresser jag fått tag i. Men mitt resultat blev bara att mitt modem hosta sin egen login-sida så alla kan komma åt den.

 

 

Porten är 80.

Modem: Zyxel från BBB.

Jag finkammat Google efter svar.

 

Har hittat antal trådar där användare haft problem med att portforwarda den jag har, men det tycks fungera på min eftersom jag har fixat exempel minecraft.

 

Har även hört talas om Cherokee, men har int testat.

 


Jag har testat att formatera SD-kortet. Installera om Apache, php5 osv.. Men inte till någon nytta.

Jag har startat om modemet antal gånger och formaterat den 3 gånger. Men inget fungerar.

 

Blir galen är det mitt modem som ska ut eller är det något annat fel?

 

- Irriterad

 

EDIT: Denna guide går inte. Annan firmwire version, finns inte dom här alternativen i menyn. Går ej att uppdatera.

 

# Passar både i dator och programmering.

Redigerat av ArcticEmpire
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Det du måste göra är att kolla Raspberry'ns interna IP, dvs den locala, sedan så skickar du all inkommande trafik på port 80 till den.

Borde lösa det.

Ja det var exakt det jag gjorde. Men routern ville inte. Beställde ny både router och modem, och öppnade 80 på modemet och skrev in locala ipn på min raspberry och det löste sig. Grejen var att modemet jag hade innan hade möjligheten att kunna använda portforward men den funktionen fungerade inte. Ni som har samma problem som jag haft, köp nytt! Inte använda Zyxel.

 

Och var säker på vart din server är ansluten. Jag har via modemet, och ansluter överallt med mitt publika ip, exempel admin kan se min ip och ansluta med att skriva in min ip i adress-baren så kommer han till min hemsida.

Redigerat av ArcticEmpire
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...