Hoppa till innehåll

Goeurope - Inspirationssajt För Att Resa I Europa


admin
 Dela

Rekommendera inlägg

Kort och gott så har jag jobbat med ett nytt projekt samtidigt som jag jobbar med bland annat Fuska för en liten update mot slutet av månaden.

 

Nya projektet är http://goEurope.info och nu är detta lanserat!

 

Vore underbart att få feedback på sidan och än mer uppskattat ifall ni rapporterar ev. stavfel och grammatiska fel. De finns garanterat där, men när man läst texterna flera gånger så blir de osynliga allt för lätt :/

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://i.imgur.com/0U6KL6d.png?1
 
Ändra så det blir stora bokstäver i menyn såhär: http://i.imgur.com/2tVAXQ8.jpg?1
tycker jag ser seriösare ut och absolut in lika slafsigt.
 
Får jag fråga du ÄLSKAR verkligen färgen blå?
 
Jag skulle ändrat bakgrundsfärgen på "container" till vit, och lagt till en relaterad bakgrundsbild på sidan exempel en Photoshopad bild på en vacker stad.

Redigerat av ArcticEmpire
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha att Fuska är blå är av tradition, att denna sidan blev det var för att himmeln är det.

 

Låter bokstäverna i menyn vara små tillsvidare då jag gärna vill ha lite mer feedback på det. Med små bokstäver så ser det rätt stilrent ut och tänkte faktiskt inte på att de kan uppfattas slafsigt. Men avvaktar med feedback på det innan jag ev. ändrar.

 

Gällande containern i vitt som du föreslår så valde jag att försöka köra en ljusare blå färg än vad jag hade från början. Detta då jag vill att bakgrundsbilden ska smälta in i bakgrundsfärgen och därmed förlänga den på stad-sidorna som blir lite längre. Kör man annan färg som vitt så bryter det på gott och ont. Texten blir lättare att läsa, men jag tycker ändå den är tillräckligt läsbar på den blå bakgrunden?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha att Fuska är blå är av tradition, att denna sidan blev det var för att himmeln är det.

 

Låter bokstäverna i menyn vara små tillsvidare då jag gärna vill ha lite mer feedback på det. Med små bokstäver så ser det rätt stilrent ut och tänkte faktiskt inte på att de kan uppfattas slafsigt. Men avvaktar med feedback på det innan jag ev. ändrar.

 

Gällande containern i vitt som du föreslår så valde jag att försöka köra en ljusare blå färg än vad jag hade från början. Detta då jag vill att bakgrundsbilden ska smälta in i bakgrundsfärgen och därmed förlänga den på stad-sidorna som blir lite längre. Kör man annan färg som vitt så bryter det på gott och ont. Texten blir lättare att läsa, men jag tycker ändå den är tillräckligt läsbar på den blå bakgrunden?

Texten förlorar mycket. Hur mer den skär sig hur lättare är det att se den. Det blir tydligare med vit bakgrund. 

 

Jaa, det är ju lite mainstream att ha stora bokstäver i början på alla ord i menyn.

Redigerat av ArcticEmpire
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...