Hoppa till innehåll

Marknadsföra Hemsida


tjilligroup
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej! 

Jag och ett par vänner har startat en hemsida som inriktar sig på underhållning för målgruppen tonåring och uppåt. Designen är klar och vi har fyllt hemsidan med mycket spännande material. Problemet vi nu står inför är att nå ut till våran målgrupp. 

 

Att dela vår sida genom våra privata facebookprofiler är inget alternativ då vi inte vill stå som personerna bakom i ett såhär tidigt detta tidiga stadiet. Vi kommer dock definitivt göra det när bollen är satt i rullning.

 

Min fråga till er är om ni har stått inför en liknande situation och hur ni då lyckades!

 

Hemsidan heter http://www.tjilli.se/ 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vill inte vara elak men jag tror att ni kommer ha svårt att lyckas med en sida som denna, då det redan finns väldigt många sidor som denna. Jag skulle rekommendera att ni försöker göra något som är nytt och spännande istället för att bara länka till youtube klipp i era artiklar.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vill inte vara elak men jag tror att ni kommer ha svårt att lyckas med en sida som denna, då det redan finns väldigt många sidor som denna. Jag skulle rekommendera att ni försöker göra något som är nytt och spännande istället för att bara länka till youtube klipp i era artiklar.

Tack för dina synpunkter! Har du något förslag på vad du tycker är nytt och spännande? 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Känns som en sida som ett företag har, roligare design som är mer inriktad till den målgrupp du söker.

 

Finns inget roligt att göra på sidan. Jag vet inte nu men förr tyckte folk det var kul att spela Onlinespel(swfspel) och dela bilder och videor själva, att ha frihet. Problemet är att ni måste hitta något som är speciellt, något som inte Facebook eller något annan liknande sida har. Någon funktion.. 

 

 

Som sidan ser ut nu kan jag gå in på Youtube och hitta mer intressanta videor och skita i den ni gjort.

 

 

FILM tips, låt användare rösta ihop en topplista av de tycker är bra inom kategorin. 

 

 

 

Tycker annars sidan är stilig och att den är mobiloptimerad är bra men ta bort:

#header {
padding: 3em; /* om den inte har någon funktion i framtiden */
}
Redigerat av ArcticEmpire
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vill inte vara elak men jag tror att ni kommer ha svårt att lyckas med en sida som denna, då det redan finns väldigt många sidor som denna. Jag skulle rekommendera att ni försöker göra något som är nytt och spännande istället för att bara länka till youtube klipp i era artiklar.

 

 

Känns som en sida som ett företag har, roligare design som är mer inriktad till den målgrupp du söker.....

Hej! Mycket av den respons vi fått har varit synpunkter på att liknande sidor redan existerar. Vi har tagit till oss detta och tänkte ändra lite i konceptet.

 

Något jag glömde nämna innan är att sidan kommer bestå av versioner, (Vi är nu på version 1.0 som kallas Cayenne) något vi tänker nämna i fliken "Om".

 

Det vi tänkte göra för att "nischa" det hela är att ha ett brett utbud av skribenter, vilket gör att användaren inte endast tar del av innehållet utan även påverkar det. Möjligheten att ansöka som skribent kommer vara öppen (åtminstone) under hela version 1!

 

Den som vill bli skribent lägger sin ansökan enigt tydliga instruktioner på startsidan. Den nyblivna skribenten blir därefter inbjuden till facebookgruppen där denne kan hitta allt som behövs för att göra fina inlägg.

 

Vad tror ni?

Redigerat av tjilligroup
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...