Hoppa till innehåll

Vilken Mobiloperatör Har Ni?


admin
 Dela

Rekommendera inlägg

Mobilbranchen är en en branch i ständig rörelse och abonnemang kommer och går, lika så kontantkort.

 

Det som på senare år har hänt dock är att andelen kontantkort hela tiden minskat och blivit sämre. Många kontantkort fungerar mer eller mindre som abonnemang även och fylls på automatiskt med samtal/meddelanden och surf som gäller i 30 dagar.

 

Här är en lista med abonnemang och priser:

https://billigaste-fastpris.se/billigaste-mobilabonnemanget

 

Vilken operatör har ni? Vad är bäst med den? Vad är dåligt? Varför har ni denna operatör? Varför byter ni inte om det finns en billigare/bättre?

 

---

 

Jag har Vimla och hade under förra året 3 olika operatörer, Tre och Telia innan jag skaffade Vimla. Med Tre så var jag rätt nöjd generellt då jag hade fastpris för 349kr inkl 10 GB. Dock var det många fläckar här och där som helt saknade täckning. Då jag inte heller behövde 10 GB så valde jag att hoppa på en Telia-kampanj. Telia var sämre då jag istället fick massa 2G/Edge inomhus lite varstans vilket gjorde att surf var oanvändbart.

 

Slutligen hoppade jag på Vimla som hade gratis året ut förra året. Täckningen i Göteborg är galet bra i jmf med Telia och Tre och jag har nästan alltid 4G och bara ibland 3G. 2G har jag fått in 1-2 gånger sedan jag skaffade Vimla i september.

 

Fördelen med Vimla är därmed otroligt bra täckning. Man har även möjligheten att värva medlemmar när man blivit medlem och får då 10kr rabatt för varje person man värvar. Att de har ett forum är också trevligt enligt mig.

 

Något dåligt har jag inte stött på än faktiskt. Så nu till er...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 4 år senare...

Har kört med hallon under längre tid. Fello ska dock vara marginellt billigare enligt jämförelse på länk nedan:

 

https://billigaste-fastpris.se/billigaste-mobilabonnemanget

 

Fello har dock blivit uppköpta av Telia så priserna kan säkert gå upp för dem. Viktigast är nog ändå att man väljer en operatör som har täckning där du oftast befinner dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...