Hoppa till innehåll

Krämpaj


ArcticEmpire
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag bakar mest smulpaj när jag gör paj. Har du ett recept och en bild (behöver inte vara din egen) så är det lättare att börja felsöka?

Har inte bakat på ett tag så har ingen bild:)

 

Vad använder du för verktyg? Vissa påstår att smaken på pajen är relativ till storleken på ditt verktyg.

Mitt verktyg är stort ungefär 30cm

om man gör krämpaj så brukar ju citron lime lite mer socker kanel kardemumma förgylla och behålla smaken :P

Fan vad du degar ner pajen! Redigerat av ArcticEmpire
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nästan så man får ta o göra flera satser?

Du kan ju försöka om du vill, men jag upplever att bakning är rätt jobbigt så själv orkar jag sällan gör mer en sats åt gången. Man får nästan vara ett gäng grabbar om man ska lyckas åstadkomma fler på en gång. Blir en jävla massa paj dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan ju försöka om du vill, men jag upplever att bakning är rätt jobbigt så själv orkar jag sällan gör mer en sats åt gången. Man får nästan vara ett gäng grabbar om man ska lyckas åstadkomma fler på en gång. Blir en jävla massa paj dock.

Träning ger färdighet! Att göra mer än en sats per gång är något man tränar upp ;)

Men javisst kan det bli lite mycket kräm, därför man bakar många pajer!

Redigerat av ArcticEmpire
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...