Hoppa till innehåll

Åldersskillnad


bonini
 Dela

Rekommendera inlägg

Okej, regeln lyder såhär:

ålder / 2 + 7

Du är ju 27, han är 42

Du är också inne på fuska.se o frågar om tips ang relationer. Därav kan vi anta att du inte kan simpel algebra.

Som tur är så är jag snäll och kan hjälpa

42 / 2 + 7 = 28

Du måste alltså vänta ett år

 

 

  • Tacksam 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

hej, jag är 27 och har träffat en 42 åring, älskar honom. han är frånskild. osäker på åldersskilladen, hur tänker ni om det? Vi är tokkära i varandra men hans barn är galna. Skit jobbigt. Har träffats i 8 månader nu.

Om 2 år är det inte creepy längre.

 

https://www.xkcd.com/314/

 

 

 

Okej, regeln lyder såhär:

ålder / 2 + 7
Du är ju 27, han är 42

Du är också inne på fuska.se o frågar om tips ang relationer. Därav kan vi anta att du inte kan simpel algebra.

Som tur är så är jag snäll och kan hjälpa

42 / 2 + 7 = 28
Du måste alltså vänta ett år

 

Right back at you.

 

(42+x)/2+7 = 27+x

 

28 + 0.5x = 27 + x

 

1 = 0.5x

 

x = 2

 

För du vet, han åldras också.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 5 månader senare...
  • 2 veckor senare...
  • 1 år senare...

Okej, regeln lyder såhär:

ålder / 2 + 7

Du är ju 27, han är 42

Du är också inne på fuska.se o frågar om tips ang relationer. Därav kan vi anta att du inte kan simpel algebra.

Som tur är så är jag snäll och kan hjälpa

42 / 2 + 7 = 28

Du måste alltså vänta ett år

Fan vad schysst grej att du räknade ut det. Kan du räkna ut till mig också? Jag är 36 och min tjej är 62.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
8/16/2017 kl 8:37 AM, skrev bonini:

Hi, I'm 27 and have met a 42 year old, love him. he is divorced. unsure of the age difference, how do you think about it? We are crazy about each other but his children are crazy. Shit hard. Have been meeting for 8 months now.

 

För mig spelar ålder ingen roll så länge man älskar varandra. Kärleken bryr sig inte om vem som är yngre eller äldre än vi. I ett förhållande spelar mognad roll. Ni är båda myndiga. Förstå hans barn och bevisa för dem att du verkligen älskar deras far. Tiden kommer när de kommer att acceptera ert förhållande. Förbli förälskad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Åldersskillnaden spelar ingen roll alls. Men ja, när det kommer till familjen den tiden så ska man tänka klokt på det. Om du tror att du är tillräckligt bra för att stå ut med den här situationen bör du gå. Eller om du inte kan hantera det så är det bättre att pausa här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...