Hoppa till innehåll

Bäst Och Sämst Tv-Spelsfilmatiseringar?


Alicesvensson
 Dela

Rekommendera inlägg

Vi alla här älskar väl TV-spel, men väldigt få av dem blir till bra filmatiseringar, eller hur? Jag undrar om ni kan hjälpa mig med att knäcka nöten varför det är så.

 

TIll att börja med vill jag lyfta fram vilka TV-spelsfilmatiseringar jag ogillar:

 

– Assassin's Creed

– Warcraft

– Prince of Persia

– Angry Birds Movie

– Mortal Kombat

– Dead or Alive

– Need for Speed

– Hitman

– Max Payne

– Doom

– House of the Dead

– Alone in the Dark

 

Tv-spelsfilmatisering jag gillar:

 

– Tomb Raider (med Alicia Vikander)

– Silent Hill

– Resident Evil (den första)

 

Vilka ogillar/gillar ni, och varför?

 

(Massa av dessa filmer finns ju tillgängliga på Netflix, Viaplay och hbo nordic utbud så jag antar att en efterfrågan finns. Men det är knappt så man själv vågar titta...)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Att filmatisera ett verk, oavsett om det är en bok eller tv-spel är ju väldigt svårt från början då du ska leva upp till krav som verket bakom har. Det är nästan så att man hamnar i underläge från första början. Allt jämför man ju med originalverket. Och sedan har man budgetkrav på sig.

Gällande filmatiseringar så var det ju nära att Harry Potter hade blivit en tecknad film, bara där ser man hur fel det kan bli kring filmatiseringar av olika verk!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...