Hoppa till innehåll

Är Det Inte Dags Att Dra Ut Sladden?


Lillasyst3r
 Dela

Rekommendera inlägg

Hängt med i många år på forumet både i toppar och dalar. (300 fm för en avatar, pricy!!). Är det inte dags att trycka på avstängningsknappen och göra ett monument av det en så gång aktiva forumet. Jag loggar i snitt in 1 gång om året och kan ibland se att det inte gjorts inlägg sen jag var inne sist. Detta gör mig ganska sorgsen då jag hängt här sen 2002.

 

Är det inte bättre att låta det ligga kvar som ett minne och lyfta fram en del underbara trådar som kommit fram genom åren. Det är bara min åsikt, vad tycker ni?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, jag har funderat lite i tankarna att göra forumet till att man endast kan läsa inläggen och istället satsa på en enklare form av diskussioner direkt under spelen, likt de kommentarer som fanns för riktigt många år sedan. Som det ser ut nu så är många inne och läser faktiskt, men knappt någon registrerar sig och skriver.

 

Det är en intressant diskussion iaf och jag tar gärna in feedback. Ingen brådska just nu, men på sikt när det finns tid för en update av Fuska då lär något ev hända :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Forumdöden känns rätt extrem, och då menar jag rent generellt och inte bara här på Fuska.se. Hade varit skönt med ett mellanting mellan personliga sociala nätverk som Facebook/Instagram och något helt opersonligt som reddit, men det verkar inte finnas mycket plats för det idag. Använt reddit daligen sedan säkert för tio år sedan och kommer knappt ihåg en enda specifik användare, men kan (kanske lite tragiskt...) fortfarande räkna upp gott om användarnamn från Fuskas glansdagar. 

 

Kombinera forumdöden med en värld med allt färre (åtminstone "tillåtna") spelfusk så är det ju inte direkt svårt att förstå varför det rullar på långsamt här numera. Fd. powerusers närmar sig väl 30 eller 40, dessutom. Det gör i alla fall undertecknad. 

 

Min feedback då? Nästan betryggande att allt är sig likt, om än dött, när jag öppnar Fuska.se varje halvår eller så. Om jag kan skriva ett litet hello world-inlägg eller inte spelar egentligen ingen större roll. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om Fuska ska existera överhuvudtaget så ha kvar det som det är, det skadar inte tycker jag.

 

Men det skulle kunna vara en idé att byta namn på sidan och domännamn. "Spelfusk" är ju sen länge utdött, men spelandet är det inte. Jag tror att en del av det är en missriktad marknadsföring. Hade sidan hetat "Spela" och haft adressen "spela.se" (ok inte det bästa namnet jag vet men det är principen) så tror jag att sidan hade mått bättre av det.

 

Sen behöver designen på forumet städas upp så i stället för den stora "klumpiga" stilen  (sitter på en dator) som är typisk för gamla forum så behöver det kännas mer som en chatt eller liknande.

 

Kollade också upp den här tråden i mobilen (med firefox) och härrejävlar invasive adds. Det får sidan att kännas trasig och inte särskilt engagerande. Börjar med en stor relkamruta från holdit som fyller mer än halva skärmen följt av Fuska.se loggan, sen en lika stor vit spacer som fyller hela skärmen, sen en reklamtext "Jämför lån på Fuska! Se alla lån på 5000 kr!". Sen är det helt ok ner till mitten av Sandkakas (SURFs) inlägg där det är en stor reklamruta från Lensway MITT I hans inlägg, wtf!? Sen avslutas sidan med ännu en enorm reklamruta från holdit.

 

Jag tror att det finns en marknad och en plats för sidan även på dagens internet, men det krävs en hel del nytänk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter omkring 10 år av inaktivitet bestämde jag mig för att logga in och se hur forumet är idag, tråkigt att det inte är så aktivt som back in the day. Men jag håller med Dave, mobilversionen av fuska.se är riktigt invasive med ads(safari). Nu ska jag fortsätta att cringa lös på mina gamla inlägg!

 

/Metalkungen

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Efter omkring 10 år av inaktivitet bestämde jag mig för att logga in och se hur forumet är idag, tråkigt att det inte är så aktivt som back in the day. Men jag håller med Dave, mobilversionen av fuska.se är riktigt invasive med ads(safari). Nu ska jag fortsätta att cringa lös på mina gamla inlägg!

 

/Metalkungen

https://i.imgur.com/XRhLAEg.png

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...