Hoppa till innehåll

Ny version av Fuska lanserad!


admin
 Dela

Rekommendera inlägg

2 timmar sedan, skrev WASD:

Jag är väldigt skeptisk till fliken "Låna" högst upp på sidan.

 

Behöver någon låna så är det lika bra att göra det genom den så får Fuska lite pengar. Saken är den att Fuska kostar en hel del att driva, så pengarna måste in någon väg och reklamen betalar i princip inget sedan Corona började.

Men den ligger där lite på test, ger det inget så blir att testa något nytt koncept.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev admin:

Behöver någon låna så är det lika bra att göra det genom den

Byt ut "låna" mot något annat och se hur det låter. Jag menar att det ligger ett moraliskt ansvar i att hänvisa oftast utsatta personer till "snabba lån" med 23.51% ränta.

Jag köper gärna FuskaVIP om du behöver en slant! 🙂 Jag vet inte hur du driftar fuska men kan tänka mig att det finns många spännande cloud/serverless lösningar idag som kan få ner kostnaden lite. De stora leverantörerna erbjuder tjänster gratis upp till en viss volym som fuska knappast lär komma över, eller där du betalar för så lite som faktiskt används och inte en hel VPS.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev WASD:

Byt ut "låna" mot något annat och se hur det låter. Jag menar att det ligger ett moraliskt ansvar i att hänvisa oftast utsatta personer till "snabba lån" med 23.51% ränta.

Jag köper gärna FuskaVIP om du behöver en slant! 🙂 Jag vet inte hur du driftar fuska men kan tänka mig att det finns många spännande cloud/serverless lösningar idag som kan få ner kostnaden lite. De stora leverantörerna erbjuder tjänster gratis upp till en viss volym som fuska knappast lär komma över, eller där du betalar för så lite som faktiskt används och inte en hel VPS.

 

Ska helst vara något kort så det inte tar onödigt mycket utrymme i menyn. Sedan är ju sidan till för att få folk att välja de billigaste lånen och inte de dyraste 😉 Behöver man ändå låna så är det ju bättre att göra det via en jämförelse än att bara gå till en sida/bank och låna utan att jämföra.

I och med att Fuska nylanserades så gjordes ett serverbyte till en ny VPS, detta då den gamla inte orkade med Fuska och sidan har varit seg till och från senaste månaderna. Kollade lite statistik nu och runt 10-20k sidvisningar är det dagligen, så ändå en del. Det stora problemet med Fuska är databasen med främst inlägg + fusk som ligger på över 4 GB och därför kräver ganska mycket hårdvara för att fungera snabbt. Utöver servern så tillkommer licenskostnader för bland annat forumet som betalas löpande så slår man ihop det så är det en del kostnader för Fuska trots allt.

Men målsättningen hur som helst är att Fuska ska vara gratis och att reklamen skall betala drift, underhåll och ev. utvecklingskostnader. Nu när reklamen betalar dåligt så testar jag lite olika ideér så får vi se var det slutar. 

  • Tacksam 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
2020-12-06 kl 01:20, skrev The Moose:

Skulle vilja kunna redigera inlägg man gjort. Tänker på att uppdatera min jul-tråd.

 

Uppdaterat den nu. Numera så tillåter vi inte redigeringar av gamla inlägg eftersom det missbrukats för smygreklam.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...