Hoppa till innehåll

Nu Är Det Jul Igen


The Moose
 Dela

Rekommendera inlägg

Älskar man sina barn så skämmer man bort dom, lycka till med dina barn.. eller du kanske inte vill ha barn, du vill lägga pengar på bolån och leva instängd i ett hus. Bäst för alla.

 

Ni som tycker julen är onödig kan inte komma ihåg eller aldrig haft en bra jul. Minen på små barn som får öppna sina presenter på julafton, eller på födelsedagen. Inget slår det. *shed a tear*

Okej, så mina föräldrar älskar inte mig? Tack för det...

Så nu kan man inte älska sina barn om man inte skämmer bort dem. De måste ha minst 2 PS3, ett Xbox 360 vid födseln och sen fortsätter det, annars älskar man dem inte, lär er av den här snubben nu allihopa!

 

Varför har inte jag haft en bra jul nu helt plötsligt? Jag har haft ganska många bra jular, ca 12-14 stycken iallafall, så du failar igen.

 

Ja, på SMÅ barn. Du säger det själv. Visst, 11-12 åringarna här kanske kan klassificeras som 'små' barn, men vi 15-16+ gör oftast inte det. Jag ska försöka gå in med en deal med mina syskon om att vi inte ger varandra presenter och köper något man faktiskt vill ha för pengarna själva... Då mina syskon dessutom ger mer utgifter än inkomster, trots att alla 4 är äldre, varav 3 jobbar/jobbat x antal timmar det här året.

 

Jag klarar mig fint som jag har det. Jag har en dator och en moped som jag själv köpt, samt ett rum som är skitfult, och en säng som håller. Jag behöver inget mer.

 

 

De här med julkappar handlar om att göra varandra glada, inte skämma bort *geez*

 

Jag önskar mig New super mario bros. wii, ett minneskort till min mobbe och strumpor :3

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 990
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Älskar man sina barn så skämmer man bort dom, lycka till med dina barn.. eller du kanske inte vill ha barn, du vill lägga pengar på bolån och leva instängd i ett hus. Bäst för alla.

 

Ni som tycker julen är onödig kan inte komma ihåg eller aldrig haft en bra jul. Minen på små barn som får öppna sina presenter på julafton, eller på födelsedagen. Inget slår det. *shed a tear*

Okej, så mina föräldrar älskar inte mig? Tack för det...

Så nu kan man inte älska sina barn om man inte skämmer bort dem. De måste ha minst 2 PS3, ett Xbox 360 vid födseln och sen fortsätter det, annars älskar man dem inte, lär er av den här snubben nu allihopa!

 

Varför har inte jag haft en bra jul nu helt plötsligt? Jag har haft ganska många bra jular, ca 12-14 stycken iallafall, så du failar igen.

 

Ja, på SMÅ barn. Du säger det själv. Visst, 11-12 åringarna här kanske kan klassificeras som 'små' barn, men vi 15-16+ gör oftast inte det. Jag ska försöka gå in med en deal med mina syskon om att vi inte ger varandra presenter och köper något man faktiskt vill ha för pengarna själva... Då mina syskon dessutom ger mer utgifter än inkomster, trots att alla 4 är äldre, varav 3 jobbar/jobbat x antal timmar det här året.

 

Jag klarar mig fint som jag har det. Jag har en dator och en moped som jag själv köpt, samt ett rum som är skitfult, och en säng som håller. Jag behöver inget mer.

 

Men klart man önskar sig mindre saker när man blir äldre, man förstår att man inte får det man önskar, ett hus, en enhörning, en 500kg guldklimp. (Nej börja inte med "det äe de du önsk dig!") men du verkar ju bo på en bondgård där alla måste jobba för dina föräldrar tjänar inte mycket. Klart man inte får det man önskar sig. Att du har fått 12-14 st glada jular betyder att jag kan anta att du är minst 12-14 år. Nästan alla på det här forumet är under 15 och bor i stan med sina föräldrar som drar in nog mycket för att skämma bort sina barn OCH DÄRMED GÖRA DOM GLADA = visa kärlek.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte så mycket som har kommit upp än. Brukar säga till mor och far massor av saker som jag vill ha, men sedan när jag pratar med dem om det igen så har jag glömt bort det, höhö.

 

Men iallafall ^^

 

 

Munspel

Böcker

Christmas in the Heart (Bob Dylans nyaste skiva)

Högtalare (kanske)

Jeans

farmors stickade strumpor

 

 

(:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Älskar man sina barn så skämmer man bort dom, lycka till med dina barn.. eller du kanske inte vill ha barn, du vill lägga pengar på bolån och leva instängd i ett hus. Bäst för alla.

 

Ni som tycker julen är onödig kan inte komma ihåg eller aldrig haft en bra jul. Minen på små barn som får öppna sina presenter på julafton, eller på födelsedagen. Inget slår det. *shed a tear*

 

Okej, så mina föräldrar älskar inte mig? Tack för det...

Så nu kan man inte älska sina barn om man inte skämmer bort dem. De måste ha minst 2 PS3, ett Xbox 360 vid födseln och sen fortsätter det, annars älskar man dem inte, lär er av den här snubben nu allihopa!

 

Varför har inte jag haft en bra jul nu helt plötsligt? Jag har haft ganska många bra jular, ca 12-14 stycken iallafall, så du failar igen.

 

Ja, på SMÅ barn. Du säger det själv. Visst, 11-12 åringarna här kanske kan klassificeras som 'små' barn, men vi 15-16+ gör oftast inte det. Jag ska försöka gå in med en deal med mina syskon om att vi inte ger varandra presenter och köper något man faktiskt vill ha för pengarna själva... Då mina syskon dessutom ger mer utgifter än inkomster, trots att alla 4 är äldre, varav 3 jobbar/jobbat x antal timmar det här året.

 

Jag klarar mig fint som jag har det. Jag har en dator och en moped som jag själv köpt, samt ett rum som är skitfult, och en säng som håller. Jag behöver inget mer.

 

Det får väll stå för dig.

 

Själv tycker jag det är överraskningen med presenterna som gör grejen. Man ska köpa något till en individ man älskar som man vet att denne tycker om. Jag älskar sådant. Ibland kan jag tycka att det är roligare att ge bort saker och ting än att få, just p.g.a att det är så personligt och mysigt och jag vet att personen som får det kommer bli glad.

 

Julen är inte bara till för att köpa massa saker till varandra, utan att ha mysigt och trevligt tillsammans, i sådanna sammanhang kan saker som att äta julmat eller kolla på Kalle Anka ingå, och min personliga favorit, julklappsöppningen! Det är tradition helt enkelt som man inte växer ifrån, iallafall inte jag!

 

Bra sagt The Moose, håller med 100procent där.

Förstår inte varför man ska bråka över julen, alla har olika uppfattningar. Och de är lite långsökt att försöka ändra andras inställningar över ett forum. Hehe.

 

Jag önskar mig Assassins Creed 2 till Playstation 3.

Mer än så önskar jag mig inte. Då jag inte får mer en för 600 spänn typ..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett Headset och Dragon Age till Xbox (hoppas det är bra) - Äh, kollade upp lite screens från Dragon Age, såg ut att suga, ungefär som Oblivion fast bättre grafik.

 

Och antagligen får jag kläder från någon. Samt pengar från släktingar som inte vet vad jag vill ha.

Redigerat av ExorZ
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett Headset och Dragon Age till Xbox (hoppas det är bra) - Äh, kollade upp lite screens från Dragon Age, såg ut att suga, ungefär som Oblivion fast bättre grafik.

 

Och antagligen får jag kläder från någon. Samt pengar från släktingar som inte vet vad jag vill ha.

Nämn aldrig Oblivion och Dragon Age i samma mening din hädare. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst CarlPhilip

De måste ha minst 2 PS3, ett Xbox 360 vid födseln och sen fortsätter det, annars älskar man dem inte

Overdrive much

 

Självklart gör jag det. Dock träffade jag mina kusiner en gång, och råkade se att pojken, som var runt 3 år då, hade ett eget xbox på sitt rum.

 

Gah, hatar verkligen sånt...

 

Och ja, jag bor på en bondgård. Dock är det ingen inkomstkälla, utan snarare mindre utgiftskälla iochmed att vi inte köper något lammkött. (Äter alltid kött <3). Pappa är lärare och mamma är biomedicinsk analytiker och jobbar 80% (Jobbat 60% fram tills nu). Vi äger ca 40 ha skog + huset så tja, dåligt ställt är bara olika synvinklar. Men jag har blivit uppväxt med att få köpa saker för egna pengar, började redan vid 4-5 års åldern. Ville jag ha godis på semestern fick jag allt köpa det själv. (Om jag fick lov att köpa godis såklart.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ponta500

så klart man får nästan allt som man vill ha. Varför betala med sina egna pengar när man kan få pengar av mamma och pappa? annars är nyårs afton bättre jag gillar nämligen att höra fyrverkerierna och allt som händer då men julen är okej.

Redigerat av ponta500
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...